نسخه چاپی

خودرو و مسكن ملاك‌ حذف یارانه افراد نیست

علی ربیعی وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال كه ملاك‌های حذف یارانه اقشار مختلف گفت: قطعا داشتن خودرو یا مسكن تنها ملاك‌های حذف یارانه اقشار جامعه نیست، بلكه این خانوار در یك فرمول خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند كه در آینده در یك برنامه تلویزیونی توضیحات آن را به طور كامل به مردم ارایه می‌دهم.

به گزارش نما به نقل از فارس: علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که ملاک‌های حذف یارانه اقشار مختلف جامعه چیست، اظهار داشت: در این مورد ملاک‌های فراوانی وجود دارد و تنها مالکیت خودرو یا مسکن مدنظر نیست، بلکه در فرمولی خاص این افراد شناسایی می‌شوند.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون از دهک‌بندی به سرک‌بندی اقشار مختلف جامعه دست یافته‌ایم، تا از اشتباهات کم کنیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه علاوه بر حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه به اشتباهات هم پاسخ می‌دهیم گفت: به عنوان مثال برخی کارگران مقیم خارج که درآمد بالایی هم نداشتند، به اشتباه حذف شده بودند که آنها را بازگرداندیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تکمیل پایگاه اطلاعاتی اقشار ضعیف جامعه خبر داد و گفت: این پایگاه اطلاعاتی به طور کامل اقشار ضعیف جامعه را برای تشخیص واریز یارانه‌ها شناسایی می‌کند که البته در کنار آن به اشتباهات احتمالی هم پاسخ داده می‌شود.

ربیعی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به قانون اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و پرداخت یارانه نقدی باید تا پایان 94 به اتمام برسد آیا این روند ادامه خواهد داشت یا نه گفت: از ابتدا زیرساخت‌های اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها آماده نبود و در این زمینه باید بیشتر مطالعه انجام می‌شد.

ربیعی افزود: هم اکنون پایگاه اطلاعاتی شناسایی مودیان مالیاتی کامل نیست، بنابراین نمی‌توان همه مردم را که در فهرست یارانه‌بگیران قرار دارند، به لحاظ دهک‌بندی به طور دقیق تفکیک کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مالکیت خودرو و مسکن ملاک حذف یارانه اقشار مختلف جامعه است یا خیر و اینکه برای کاهش درصد خطا چه برنامه‌ای دارید گفت: قطعا داشتن خودرو یا مسکن تنها ملاک‌های حذف یارانه اقشار جامعه نیست، بلکه این خانوار در یک فرمول خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در آینده در یک برنامه تلویزیونی توضیحات آن را به طور کامل به مردم ارایه می‌دهم؛ بنابراین شاخص‌های حذف یارانه بسیار زیاد و روند آن پیچیده است که متشکل از چندین معیار انتخاب می‌شوند.

وی همچنین اطمینان خاطر داد که به حساب‌های بانکی افراد برای شناسایی مشمولیت پرداخت یارانه دسترسی نخواهیم داشت گفت: به هیچ عنوان از حساب بانکی برای شناسایی افراد استفاده نخواهد شد.

۱۳۹۴/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...