نسخه چاپی

دلیل بازداشت مامور پلیس پس از 3 سال

مامور پلیس تهران كه فروردین ٩١ در تعقیب و گریزی پلیسی برای دستگیری مجرمی فراری اقدام به تیراندازی كرده بود با مرگ مجرم در بیمارستان، پس از سه سال به اتهام «قتل عمد» دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از اعتماد: مامور پلیس تهران که فروردین ٩١ در تعقیب و گریزی پلیسی برای دستگیری مجرمی فراری اقدام به تیراندازی کرده بود با مرگ مجرم در بیمارستان، پس از سه سال به اتهام «قتل عمد» دستگیر شد.

او در بازجويي ها گفته است كه متهم هنگام دستگيري به سمت او حمله ور شده و گلوله ناگهاني شليك شده است.

رسيدگي به اين پرونده از فروردين سه سال پيش با اطلاع پليس از وقوع يك فقره مرگ مشكوك جواني در يكي از بيمارستان‌هاي تهران آغاز شد. با حضور تيمي از كارآگاهان در محل مشخص شد پسري ٢٧ ساله به دليل جراحت ناشي از اصابت گلوله جان باخته است.

به اين ترتيب پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل و رسيدگي به آن در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز تحقيقات پليسي مشخص شد مقتول از اوباش تهران است كه در تعقيب و گريز پليسي با اصابت گلوله يكي از ماموران مجروح و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داده است.

به اين ترتيب مامور پليس ضارب به دادسرا احضار و بازجويي از او آغاز شد. او كه ١٩ سال سن داشت درباره روز حادثه به كارآگاهان گفت: «چهارم فروردين ٩١ در كيوسك پليس بودم كه از عربده‌كشي تعدادي از اراذل و اوباش در پارك اقاقيا باخبر شدم. به محض حضور در محل متوجه شدم كه سه نفر از اراذل و اوباش با يك دستگاه خودروي پژو ٢٠٦ در حال فرار از محل هستند. همزمان با تعقيب آنها از مركز درخواست نيروي كمكي كردم. وقتي نيروي كمكي آمد، براي دستگيري متهمان وارد عمل شديم و دو نفر از آنها را دستگير كرديم.

اما يكي از متهمان به نام علي موفق به فرار شد. هنگام فرار متهم، من اسلحه‌ام را آماده شليك كرده بودم اما از آن استفاده نكردم و در غلاف گذاشتم. گشت‌زني‌هاي ما براي دستگيري متهم ادامه داشت تا اينكه چند ساعت بعد موفق شديم او را در يكي از خيابان‌ها، در حال رانندگي با يك دستگاه خودروي نيسان شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير كنيم.»

مامور جوان در ادامه به اعتراف متهم به عربده‌كشي اشاره كرد و گفت: «متهم در همان لحظه دستگيري اعتراف كرد كه چند وقت پيش با يكي از اهالي محله تهران نو درگير شده و يكي از انگشتان او را با شمشير قطع كرده است. مضروب نيز پس از حادثه از او شكايت كرده و متهم براي جلوگيري از شكايت او، روز حادثه به مغازه شاكي رفته و با عربده‌كشي قصد ترساندنش را داشته تا از پيگيري شكايتش صرف‌نظر كند. »

مامور پليس كه به اتهام قتل مورد بازجويي قرار گرفته بود در ادامه با رد اتهام شليك عمدي گلوله به سمت مقتول گفت: «ما علي را پس از دستگيري به پايگاه تحويل داديم كه همانجا مشخص شد او از ناحيه كمر تير خورده است. بلافاصله او را به بيمارستان منتقل كردند اما او به دليل شدت جراحت وارده پس از ٢٠ روز در بيمارستان جان خود را از دست داد. هنگام دستگيري متهم به سمت من حمله ور شد كه به شكل ناگهاني گلوله ازاسلحه‌ام شليك و به او اصابت كرد.»

با ثبت اظهارات مامور پليس، براساس اعلام كميسيون بررسي سلاح، مقتول ١٥ درصد، كادر درماني بيمارستان ٥ درصد، نيروي انتظامي به علت عدم بازرسي بدني متهم و به‌كارگيري مامور گشت با سابقه كمتر از دوسال ٦٠ درصد و مامور پليس نيز ٢٠ درصد مقصر شناخته شدند.

با اين حال سه سال پس از گذشت حادثه، تيم جنايي پليس پايتخت پس از انجام تحقيقات تكميلي درباره جزييات حادثه، مامور پليس را به اتهام قتل عمد دستگير كرد. بازجويي از متهم براي تكميل جزييات بيشتري از پرونده همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۴/۶/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...