نسخه چاپی

ایجاد شعبه خاص سرقت برق در دادسراها

در هم اندیشی مراجع انتظامی شهر تهران و شركت توزیع نیروی برق تهران بزرگ مقرر شد تا یك شعبه خاص در دادسراها به منظور رسیدگی به پرونده‌های قضایی شركت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تخصیص یابد.

 به گزارش نما، دزدیدن کابل و تجهیزات تأسیسات انتقال و توزیع برق یکی از مشکلات رایج بخش توزیع برق کشور است؛ به طوری که سرقت یک کابل چند هزار تومانی، خسارت چندصد هزارتومانی و گاهی چند میلیون تومانی به تأسیسات برقی شهرهای کشور می زند و موجب قطع برق چندین ساعته در نقطه ای از شهر می شود.
به گزارش تسنیم، پیش از این، سید محمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این باره به خبرنگار تسنیم گفته بود: "شاید کابل هایی که چند متر بریده می شوند پس از جداسازی مغز مسی آن حدود چند هزار تومان ناقابل برای فردی که آنها را به سرقت برده، ارزش داشته باشند اما خسارتی که به شبکه برق می زنند حدود چند صد هزار تومان است."
سرقت تجهیزات انتقال و توزیع برق به خصوص در برخی کلانشهرهای کشور از جمله تهران در تابستان سال جاری نیز موجب قطعی یک تا چندساعته برق و آسیب چندین میلیون تومانی به شبکه برق شد.
از اینرو، نشستی مشترک بین مراجع انتظامی شهر تهران و شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به منظور هم اندیشی در خصوص پیشگیری‌های انتظامی، فنی و اجتماعی در خصوص جرائم و سرقت تجهیزات برقی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد با تخصیص یک شعبه خاص در دادسراها به منظور رسیدگی به پرونده‌های قضایی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نسبت به استمرار گشت‌های محله محور به‌منظور جلوگیری از سرقت تجهیزات برق‌رسانی با حضور نمایندگان کلانتری و مناطق بیست و یک گانه شرکت اقدام شود.

۱۳۹۴/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
مرد نگهبان
0
0
۱۳۹۴/۶/۱۸
سرقت کابل چاره خاصي نداره مگر استفاده از سيستمهاي مانيتورينگ کابل که مشروط به رسيدن سريع پليس به محل سرقته سرقت تجهيزات برق مثل ترانسفورماتورها و تجهيزات پستهاي زميني برق ميتونه با سيستمهاي ضد سرقت مرد نگهبان غير ممکن شود
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...