نسخه چاپی

30 هزار نفر به آلمان پناه بردند

به دنبال ورود بیست هزار پناهجو به آلمان در روزهای شنبه و یكشنبه، انتظار می رود كه ده هزار نفر دیگر امروز به آلمان برسند.

به گزارش نما به نقل از فرارو: به دنبال ورود بیست هزار پناهجو به آلمان در روزهای شنبه و یکشنبه، انتظار می رود که ده هزار نفر دیگر امروز به آلمان برسند.
آلمان مقصد اصلی اکثر مهاجران خاورمیانه ای و پناهجویان سوری است. بسیاری از ساکنان مونیخ و شهرهای دیگر مشتاقانه به استقبال پناهجویان آمده اند.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، بحران مهاجران و پناهجویان را بسیار عمیق و متأثرکننده دانسته و در عین حال به شهروندان آلمان اطمینان داده است که دولت او می تواند این بحران را مدیریت کند و بر مشکلات ناشی از آن فائق آید.
از سوی دیگر، ژان – کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در صدد ارائه طرح جدیدی برای سهمیه بندی و تقسیم پناهجویان بین کشورهای عضو این اتحادیه است. بر اساس طرح جدید، ۱۶۰ هزار پناهجو بین کشورهای اروپایی تقسیم می شوند.
این تعداد فقط بخشی از صدها هزار پناهجویی است که در ماههای گذشته از آسیا و آفریقا خودشان را به خاک اروپا رسانده اند. تنها در ماه گذشته، ۱۰۰ هزار نفر به آلمان پناه برده اند و انتظار می رود که شمار پناهندگان به آلمان تا پایان سال جاری به ۸۰۰ هزار نفر برسد.
همزمان، در حالی که اغلب آلمانی ها از ورود پناهجویان به کشورشان استقبال کرده اند، یکی از اقامتگاه های پناهجویان در جنوب آلمان طعمه آتش شد و پنج پناهجو زخمی شدند. در حادثه ای دیگر، سه ساختمان خالی تخصیص یافته به پناهجویان در شرق این کشور در آتش سوخت.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...