نسخه چاپی

پناهجویان خشمگین سد پلیس مجارستان را شكستند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: 'صدها نفر از پناهجویان خشمگین و ناامید با عبور از مرز جنوبی مجارستان با صربستان و حرکت به سمت بوداپست پایتخت مجارستان، سد پلیس را شکستند.'
به نوشته خبرگزاری آمریکایی، این اقدام روز دوشنبه پناهجویان در حالی انجام شد که انگلیس و فرانسه برای کاستن از بحران کنونی ناشی از هجوم پناهجویان متعهد شده اند ده ها نفر دیگر از آنها را پذیرا باشند.
روز دوشنبه جمعیتی که منتظر ورود اتوبوس ها به مرکز نگهداری پناهجویان در روستای مرزی 'روسکه' مجارستان بودند، نواری را که پلیس کشیده بود پاره کردند و به سمت صف پلیس که تلاش می کرد مانع آنها شوند، حرکت کردند.
پلیس با استفاده از اسپری فلفل تلاش کرد آنها را به عقب بازگرداند اما نتوانست موفقیتی کسب کند و حدود نیمی از جمعیت 500 نفری خود را به بزرگراه مواصلاتی M5 بین صربستان و مجارستان رساندند. آنها در ادامه مسیر خود به سمت شمال، در حالی که شانه به شانه هم حرکت می کردند فریاد 'آلمان، آلمان' سر دادند.
با بسته شدن تقریبا 50 کیلومتر از مسیر بزرگراه، تظاهرکنندگان در کنار جاده متوقف شدند و با تاریک شدن هوا تلاش کردند بر روی زمین سرد بخوابند. پلیس با انتقال اتوبوس هایی به این منطقه از پناهجویان خواست برای رفتن به اقامتگاه شان سوار شوند اما بیشتر آنها خودداری کردند.
این ناکامی پلیس مجارستان بازتاب ناکامی روز جمعه آنها در متوقف کردن پناهجویان بود که تلاش کردند با عبور پیاده از بزرگراهی در بوداپست به سمت اتریش حرکت کنند. پلیس در نهایت مجبور به عقب نشینی شد و اتوبوس هایی را برای انتقال پناهجویان به اتریش اختصاص داد.
یک شرکت حمل و نقل راه آهن روز دوشنبه اعلام کرد، در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته با استفاده از بیش از 100 رام قطار بیست و دو هزار نفر از پناهجویان را انتقال داده است. این تعداد با توجه به لغو مقررات کنترل روادید خارجیان از سوی مجارستان و خرید قطار برای عزیمت به کشورهای اروپای غربی افزایش یافت.
در بحبوحه مذاکرات رهبران اروپایی درباره سهم مشارکت شان در پذیرش مسوولیت بیش از 340 هزار نفر از اتباع خاورمیانه، آفریقا و آسیا که متقاضی پناهندگی هستند، آلمان وعده داد میلیاردها دلار کمک بیشتر صرف تامین مایحتاج پناهجویانی کند که در حال حاضر در آلمان زندگی می کنند یا تازه وارد این کشور شده اند.
'ویکتور اوربان' نخست وزیر مجارستان در عین حال پیشنهاد سیستم سهمیه ای برای اسکان پناهجویان در 28 عضو اتحادیه اروپا را به تمسخر گرفته و می گوید این پیشنهاد فقط زمانی کارآیی خواهد داشت که اروپا نخست تدابیری را برای حفاظت از مرزهایش وضع کند.
وی تاکید کرد، اتحادیه اروپا باید نخست بر روی اقدامات امنیتی در مرزهایش متمرکز شود تا متقاضیان پناهجویی از کشورهای درگیر جنگ به جای قلب اروپا در سایر کشورهای همسایه پناه بگیرند.
این مقام مجار افزود: مباحث جاری درباره سهم جدید کشورهای اروپایی در مدیریت 120 هزار مهاجر بزودی به طرح مسائلی درباره میزبانی از میلیون ها نفر دیگر منجر خواهد شد.
در بحبوحه ناآرامی های مرزی در مجارستان، 'چابا هندی Csaba Hende' وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه استعفا کرد.
هر چند که در بیانیه دولت اوربان درباره استعفای وزیر دفاع به طور آشکار وی به خاطر ناتوانی در تکمیل ساخت حصار 150 کیلومتری در مرز با صربستان مقصر شناخته نشده، اما ظاهرا قرار بود عملیات ساخت این حصار تا پایان ماه گذشته تکمیل شود اما هنوز بخش عمده ای از آن باقی مانده است.

۱۳۹۴/۶/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...