نسخه چاپی

سوزندان 43 دانشجوی مكزیكی در زباله دانی

دفتر دادستان كل مكزیك اعلام كرد، تعداد زیادی از 43 دانشجویی كه در 2014 ربوده شده بودند، در یك زباله دانی سوزانده شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دفتر دادستان کل مکزیک اعلام کرد، تعداد زیادی از 43 دانشجویی که در 2014 ربوده شده بودند، در یک زباله دانی سوزانده شدند؛ این بیانیه یک روز پس از آن مطرح شد که در گزارشی وقوع چنین رخدادی در گزارش کارشناسان مستقل رد شد.
توماس زرون، مدیر آژانس تحقیقات مجرمانه مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ خطاهایی در جریان این تحقیقات صورت گرفته اما دفتر دادستانی کل مکزیک براساس شواهد و مدارک موجود از پزشکی قانونی تایید کرده که اجساد این 43 دانشجو در یک زباله دانی سوزانده شده است. در این بررسی تحقیقاتی بیش از 100 بازرس حضور داشتند.
فرانسیسکو کاکس، یکی از کارشناسان کمیسیون مستقل تحقیقات که از جانب کمیسیون حقوق بشر میان آمریکا برای این بررسی و تحقیقات به خدمت گمارده شده است، گفت: امکان این مساله وجود دارد که این دانشجویان در جای دیگری به غیر از این زباله دانی سوزانده شده باشند.
آرلی گومز، دادستان کل مکزیک در واکنش به این گزارش درباره سوزانده شدن این دانشجویان در زباله دانی گفت:‌ من دستور دادم تا بررسی‌های جداگانه‌ای برای فهمیدن این که در این زباله دانی چه اتفاقی افتاده، انجام شود.
اواخر روز دوشنبه نیز معاون دادستان کل در امور حقوق بشر در این باره گفت:‌ بررسی‌ها درباره این مساله توسط گروهی منتخب از بازرسان برجسته به منظور بررسی مجدد این زباله دانی در حال انجام است.
در همین حال بازرسان تنها موفق شدند از روی بقایای استخوان‌ها به تعیین هویت یکی از دانشجویان بپردازند.
انریکه پنا نیه‌تو، رییس جمهوری مکزیک روز دوشنبه گفت که قصد دارد تا با والدین این دانشجویان و کارشناسان دیدار کند.
قتل این ۴۳ دانشجوی مکزیکی 26 سپتامبر 2014 در شهر ایگوتالا واقع در ایالت گوئررو توسط باندهای تبهکار و با همدستی پلیس محلی انجام گرفته بود.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...