نسخه چاپی

شخصیت كارتونی برای جنگ با داعش+عكس

عکس خبري -شخصيت کارتوني براي جنگ با داعش+عکس

قهرمان ۱۹ ساله فیلم‌های كارتونی ژاپن به نام «ایسس - چان» در مواجهه با گروهك تروریستی داعش، به نماد فراخوانی برای انتشار تصویر آن در جهت مقابله با تبلیغات اینترنتی این گروهك تبدیل شده است.

 به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه تایمز چاپ لندن نوشت: قهرمان کارتون «ایسس - چان» که نام آن تداعی‌کننده (ISIS) مخفف نام گروهک تروریستی داعش به انگلیسی (Islamic State of Iraq and Syria) و دارای لباس‌های سیاه‌رنگی مشابه عناصر داعش است، با در دست داشتن چاقو و خربزه به نمادی برای مقابله با تروریسم این گروهک تبدیل شده است، به طوری که برخلاف عناصر داعش که اقدام به بریدن سر انسان‌ها می‌نمایند، این قهرمان کارتون، اقدام به قاچ کردن خربزه می‌کنند.
این گزارش خاطرنشان می‌کند که هدف از انتشار تصویر این شخصیت کارتونی و خربز خندانش، مقابله با تبلیغات تروریست‌های داعش در فضای مجازی است. مبتکران این طرح قصد دارند لگاریتم‌های گوگل را تغییر دهند؛ به این معنی که هر چقدر تصویر کارتونی با استقبال مردمی مواجه شود و در اینترنت به اشتراک گذاشته شود، رتبه آن بالاتر می‌آید و در جستجوها بیشتر نمایان می‌شود و این به معنای عقب زدن تبلیغات داعش در فضای مجازی است.
بر اساس این گزارش، به دنبال اقدام گروهک تروریستی داعش به اعدام دو روزنامه‌نگار ژاپنی در ابتدای سال جاری، مجموعه‌ای با عنوان «آیسس وایبر» اقدام به تولید این کارتون کرده و از طریق پربیننده‌ترین شبکه تلویزیونی در ژاپن اقدام به پخش آن کرد. پس از آن، فعالی با عنوان «جین ناکیس» اقدام به فروش تصاویر و سایر متعلقات مربوط به این کارتون می‌کند.
کارتون مذکور باعث شده تا فعالان اقدام به طرح سه هزار تصویر از این قهرمان کارتونی و انتشار آن در فضای مجازی کنند که بیشتر این تصاویر از کشورهای آسیایی منتشر شده و این امر باعث الهام فعالان اروپایی و آمریکایی در فضای مجازی شده است.
فعالان این مجموعه امیدوارند تا تصاویر «ایسس - چان» جایگزین تصاویر قتل، کشتار و ویرانی‌های ناشی از جنایات داعش در فضای اینترنت شود.
به نوشته تایمز، تلاش برای به تمسخر گرفتن داعش پس از آن آغاز شد که یک صفحه با عنوان «آیسس کارائوکه» (isis karaoke) بر روی پایگاه اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر تروریست‌های داعش کرد و حدود ۴۲ هزار نفر نیز آن را لایک کردند.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...