نسخه چاپی

زمان واریز یارانه رسانه‌ها

اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره واریز یارانه شش ماه اول سال 94 اطلاعیه‌ای صادر كرد.

 
به گزارش نما، متن اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به شرح زیر است:
به اطلاع صاحبان امتیاز محترم نشریات می رساند که یارانه شش ماهه اول سال 94 تا اواسط مهرماه جاری به حساب آنان واریز می شود. این مبلغ بجز مبالغ یارانه‌ای است که بابت یارانه بیمه و یارانه اشتراک نیم بها و آگهی‌های دولتی دریافت می‌کنند که مبالغ تفکیکی آنها نیز به صورت جداگانه اطلاع رسانی شده و می شود.
یارانه شش ماهه اول بر اساس دستورالعمل توزیع یارانه مطبوعات و همچنین بسته حمایتی 94 محاسبه می شود و با توجه به الکترونیکی شدن کلیه فرآیندهای معاونت مطبوعاتی به نشریاتی تعلق می‌گیرد که حساب کاربری آنها در سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) فعال شده باشد و شماره حساب بانکی خود را در آنجا وارد کرده باشند.
ضمناً فقط شماره‌هایی که فرآیند اعلام وصول الکترونیک آنها در شش ماهه اول 94 تکمیل شده، مبنای محاسبه قرار می‌گیرد. لذا به همکاران مطبوعاتی توصیه می شود با توجه به دسترسی برخط آنان به پرونده نشریه خود (در سامانه جامع رسانه های کشور) از اعلام وصول الکترونیک شماره های بهار و تابستان، اطمینان حاصل کنند.
موارد زیر نیز قابل توجه است:
1- مطابق سیاست دولت در حمایت از نشریات بخش خصوصی و در راستای عدالت رسانه‌ای، یارانه به نشریات دولتی یا متعلق به بخش عمومی از ابتدای سال 93 قطع شده است.
2- بر اساس بسته حمایتی امسال - که قبلاً اطلاع رسانی شده است - یارانه نشریاتی که موضوع آنها هفت موضوع اولویتی باشد تا 3 برابر افزایش یافته است؛ همچنین یارانه نشریات استانی متعلق به 10 استان کم برخوردار و نشریات محلی (تک شهر، بجز مرکز استان) نیز از همین قاعده پیروی کرده است.
3- در آخرین پرداخت یارانه (اسفند 93) به نشریاتی که در شش ماهه دوم سال 93 اعلام وصول الکترونیک نداشتند اعلام شد که سهمیه آنان بعد از تکمیل فرآیند اعلام وصول الکترونیک پرداخت می‌شود. این مبالغ، در فهرستی جداگانه و تا قبل از نمایشگاه مطبوعات، پرداخت خواهد شد.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...