نسخه چاپی

جنگنده‌های تركیه،عراق را بمبارن كردند

به نظر می رسد انجام عملیات نظامی ارتش تركیه تنها در یك مرحله با حضور 50 جنگنده نظامی، تلاشی برای پاسخگویی دولت اردوغان به حادثه كشته شدن 16 نظامی ترك در حادثه انفجار بمب كنارجاده ای در مناطق كرد نشین تركیه باشد.

به گزارش نما به نقل از الوقت، بیش از ٥٠ فروند جنگنده نظامی ارتش ترکیه، اوایل روز سه شنبه، مواضع شبه نظامیان حزب کارگران کردستان، موسم به پ.ک.ک را در شمال عراق بمبارن کردند. گفته شده است این عملیات که طی شش ساعت انجام گردید، یکی از بزرگترین عملیات های نظامیان ترکیه علیه کردهای پ.ک.ک طی چند هفته اخیر به شمار می رود.
این خبر که خبرگزاری آناتولی ترکیه آن را منتشر کرده است، منجر به کشته شدن ٣٥ تا ٤٠ نفر از اعضای پ.ک.ک در مناطق شمال عراق گردیده، و تعدادی نیز در این حادثه زخمی شده اند. با این حال به نظر می رسد انجام عملیات نظامی ارتش ترکیه تنها در یک مرحله با حضور ٥٠ جنگنده نظامی، تلاشی برای پاسخگویی دولت اردوغان به حادثه کشته شدن ١٦ نظامی ترک در حادثه انفجار بمب کنارجاده ای در مناطق کرد نشین ترکیه باشد که چند روز پیش از این به وقوع پیوسته بود.
دولت ترکیه پس از حادثه کشته شدن ١٦ نظامی ترک در هفته جاری گفته بود که عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کرد در جنوب این کشور و شمال عراق تا ریشه کن کردن کامل این گروه ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۴/۶/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...