نسخه چاپی

خراسان شمالی رتبه دوم بیكاری را در كشور دارد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آمار مركز پژوهش های مركز آمار ایران، خراسان شمالی بعد از كردستان بالاترین رقم بیكاری را در كشور دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: این امر نشان ددنده این است که سرمایه گذاری در استان کم است.
وی افزود: همچنین نیروی انسانی در بخش دولتی، خصوصی و تعاونی دچار مشکل است.
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در دولت گذشته مجوز استخدام هزار و 500 نفر در دستگاه های دولتی گرفته شد ولی فقط 750 نفر جذب شد.
وی افزود: نقش مدیران در جذب نیروی انسانی باعث شده تا همواره نیروی انسانی کمتر از سایر استان ها باشد.
وی با اشاره به اینکه این امر در تقسیمات کشوری هم رعایت نمی شود تصریح کرد: این در حالی است که هر چه تعداد شهرستان ها بیشتر باشد جذب نیروی انسانی نیز بیشتر شده و خدمات رسانی نیز بیشتر می شود.
ثروتی با اشاره به عقب ماندگی استان در بسیاری از شاخص ها گفت: هم اکنون بسیاری از بخش ها با جمعیت بالای 3 هزار و 500 نفر بدون شهرداری هستند در حالیکه براساس قانون در مناطق با بیش از 3 هزار و 500 نفر جمعیت بایستی شهرداری مستقر باشد.
وی افزود: همچنین در هر منطقه با 4 هزار و 500 نفر جمعیت بایستی یک مرکز بهداشتی و درمانی داشته باشیم درحالیکه هم اکنون بیش از 100 خانه بهداشت کمبود داریم.
نماینده مردم بجنورد،گرمه، جاجرم، مانه، سملقان، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه مسئولین ما به کم قناعت دارند در حالی که قناعت در کارهای عمومی مردم شایسته نیست و باید این دیدگاه مدیریتی عوض شود.
وی از راه اندازی نشدن منطقه ویژه اقتصادی به عنوان یک مصیبت در استان یاد کرد که با وجود گذشت چهار سال هنوز راه اندازی نشده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین از واگذار نشدن زمین به سرمایه گذاران و طرح های دولتی و اختصاص زمین برای مسکن جوانان در روستاها در خراسان شمالی انتقاد کرد.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...