نسخه چاپی

دلیل افزایش ۳۳ درصدی مرگ و میر در میان زنان معتاد

به گزارش نما - تسنیم نوشت: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی مرگ و میر زنان معتاد، اصلی‌ترین علت این افزایش را تشریح کرد.
پرویز افشار با اشاره به آمار مرگ و میر معتادان در سال‌های اخیر اظهار کرد: در سال 93 نسبت به سال 92 شاهد افزایش قابل توجه مرگ و میر زنان معتاد به نسبت جمعیت آن‌ها بودیم و این در حالی است که میزان مرگ و میر مردان معتاد در سال 93، با افزایش قابل توجهی روبه‌رو نبوده است.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در آمارهای منتشر شده متاسفانه شاهد افزایش 33 درصدی مرگ و میر زنان به نسبت مدت مشابه سال قبل از آن بودیم.
وی با اشاره به درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر از سازمان پزشکی قانونی برای طراحی مکانیسم دقیقتری در تشخیص علل مرگ معتادان، در خصوص دلایل افزایش مرگ و میر زنان معتاد در ایران گفت: متاسفانه مرگ و میر در میان زنان، عمدتاً به دلیل «چند مصرفی» رخ می‌دهد.
افشار افزود: متاسفانه در 5 سال اخیر، زنان از طریق تبلیغات اغواگرانه در کلوپها و یا آرایشگاه‌های زنانه و به بهانه کاهش وزن، افزایش تمرکز و یا زیبایی بیشتر، به سمت و سوی مصرف مواد محرک سوق داده شدند.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: استفاده از مواد محرک توسط زنان باعث تغییرات زیادی در خُلق و خوی آنها می‌شود و از این رو مجبورند تا برای تثبیت خلقیات خود به سمت استفاده از «ترامادول» سوق پیدا کنند.
وی گفت: همچنین در کیس‌های مطالعه شده، استفاده از «الکل»، «بنزودیازپین» و یا «دیازپام» مشاهده می‌شود که این «چند مصرفی» باعث اُوردوز و مرگ و میر در میان زنان معتاد می‌شود.

۱۳۹۴/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...