نسخه چاپی

باج خواهی داعش برای آزاد كردن دو گروگان

گروه تكفیری داعش در جدیدترین اقدام تروریستی خود اعلام كرده است كه برای آزادی دو گروگان چینی و نروژی كه در اختیار دارد، باج می خواهد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ روز پنجشنبه تصاویری از دو فرد به گروگان گرفته شده در لباس های به رنگ زرد منتشر کرد که نشان می دهد یکی از آنان شهروند چینی و دیگری نروژی است.

بر روی این لباس ها و در حالی که سرهای آنها تراشیده شده نوشته ای دیده می شود مبنی بر اینکه داعش آنها را به معرض فروش (حراج) گذاشته است.

اسامی این دو نفر «اوله جان گریینسگام اولسفارد» از نروژ و «فانگ جین» از چین است که به عنوان مشاور آزاد در منطقه عراق فعالیت می کردند که سن آنان نیز به ترتیب 48 و 50 سال اعلام شده است.

گروه تروریستی داعش در آخرین شماره از نشریه خود موسوم به «دابق» که آن را در مناطق تحت اشغال خود منتشر می کند، تصاویری از این دو نفر را متنشر کرده و با دادن یک شماره تلفن که مربوط به کشور عراق است، اعلام کرده که هر شخصی که خواستار آزادی این دو گروگان است می تواند ضمن با تماس با شماره تلفن مزبور، مبلغ درخواستی این گروه را پرداخت کند.

البته این گروه به زمان و مکان دقیق ربوده شدن این دو گروگان اشاره ای نکرده است.
«ساوت چاینا» می نویسد: دولت نروژ با تایید تابعیت نروژی بودن یکی از گروگانها، اعلام کرده که او از مدتی پیش در سوریه بوده و اواخر ماه ژانویه (دی - بهمن) به دست داعش افتاده است.

در پی انتشار این خبر و رسانه ای شدن آن، دولت نروژ شب گذشته - چهارشنبه - به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که برای آزادی شهروند خود هیچ باجی به داعش نمی دهد.

این موضوع از سوی «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ در یک نشست خبری مطرح شد و او گفت که «هدف ما این است که شهروند خود را به خانه بازگردانیم ولی به خواسته داعش در مورد پرداخت باج برای آزادی این گروگان عمل نخواهیم کرد.»

او گفت که «ما نمی توانیم به فشارهای تروریست ها و جنایتکاران تن بدهیم، نروژ به هیچ گروهی باج پرداخت نمی کند. پرداخت باج، این خطر را که تعداد بیشتری از نروژی ها در آینده ربوده شوند، افزایش خواهد داد.»

اظهار این مقام نروژی در حالی صورت می گیرد که مقامات چینی هنوز در خصوص این گروگانگیری واکنشی نشان نداده اند.

گروه داعش همچنین در زیر تصاویر مربوط به این دو نفر نوشته است: «تاکنون دولت های نروژ و چین کاری برای آزاد کردن آنها انجام نداده و سازمان های دیگر حقوق بشر هم حاضر به پرداخت پول نشده اند.»

۱۳۹۴/۶/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...