نسخه چاپی

اعلام امادگی روسیه برای پذیرش مهاجران سوری

نماینده تام الاختیار رییس جمهوری روسیه در امور دفاع از حقوق كودكان تصمیم این كشور را برای پذیرش مهاجران سوری اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، پاول آستاخوف روز پنجشنبه به آمادگی روسیه برای پذیرش پناهندگان سوری اشاره کرد و گفت: روسیه از توانایی کامل برای پذیرش مهاجران سوری برخوردار است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این موسسه، نماینده تام الاختیار رییس جمهوری روسیه در امور دفاع از حقوق کودکان گفت: روسیه شرایط لازم ازجمله از نظر اجتماعی و فرهنگی برای پذیرش مهاجران سوری را دارد.
وی به عنوان مثال به پذیرش هزاران کودک بی سرپرست اوکراینی در روسیه اشاره کرد که بر اثر جنگ خانواده های خود را از دست داده یا بی خانمان شده اند.
آستاخوف در همین حال گفت که پناهندگان سوری نباید به دریافت کمک های مادی و زندگی رایگان در روسیه امیدوار باشند.
وی افزود: پناهندگان سوری که به روسیه می آیند افراد گرسنه و بی بضاعت نیستند و جزو طبقه متوسط هستند و در جستجوی مکان امن برای زندگی می باشند و باید شرایطی ایجاد کرد تا آنها بتوانند بدون مشکلات امنیتی زندگی کرده و کار و کوشش کنند و فرزندان آنها به تحصیل بپردازند.
مقام روس خاطرنشان کرد که کشورهای اروپایی هم باید تلاش های خود را در این جهت متمرکز کند و روسیه هم برای اجرای چنین برنامه ای آمادگی دارد.
در روسیه در زمان حاضر چندین هزار مهاجر سوری بسر می برند و شماری از آنها از این کشور پناهندگی سیاسی یا موقت دریافت کرده اند.
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، از آغاز سال 2015 تاکنون 366 هزار سوری با عبور از دریای مدیترانه به کشورهای اروپایی پناهنده شده اند.

۱۳۹۴/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...