نسخه چاپی

فروش كارت‌های گارانتی تقلبی در بازار

كارت‌های گارانتی تقلبی نصب شده روی كالاهای IT با قیمت‌های ناچیز 1000 تا 5000 تومان، بازار محصولات تقلبی و قاچاق این حوزه را رونق داده و واردكنندگان قاچاق و برخی فروشندگان برای فروش كالاهای تقلبی خود به این حربه متوسل می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: کارت‌های گارانتی تقلبی نصب شده روی کالاهای IT با قیمت‌های ناچیز 1000 تا 5000 تومان، بازار محصولات تقلبی و قاچاق این حوزه را رونق داده و واردکنندگان قاچاق و برخی فروشندگان برای فروش کالاهای تقلبی خود به این حربه متوسل می‌شوند.

در این زمینه رییس اتحادیه فناوران رایانه از ساماندهی خدمات پس از فروش کالاهای IT و ماشین‌های اداری توسط اتحادیه فناوران رایانه خبر داد.

سیدمهدی میرمهدی اظهار کرد: حدود چهار سال پیش آیین‌نامه‌ای را درمورد ساماندهی فروش کالاها و گارانتی محصولات IT و ماشین‌های اداری به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارسال کردیم و جلسه‌ای در این زمینه در روز 17 مرداد‌ماه با بخش مربوطه این سازمان برگزار شد و تصور می‌کنم بتوانیم از ابتدای مهرماه این کار را آغاز کنیم.

فروش کارت های گارانتی 1000 تومانی!

وی گفت: متاسفانه شاهدیم بعضی از کارت‌های گارانتی با قیمت‌های بسیار ناچیز و حتی 1000 تومان نیز در بازار به فروش می‌رسند و این موضوع معضلی است که سال‌ها با آن مواجهیم و با اجرایی شدن این آیین‌نامه جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: ما به واردکنندگان و کسانی که صلاحیت دارند مجوز می‌دهیم که بتوانند از سازمان حمایت مجوز خدمات پس از فروش را دریافت کنند، چون طبق قانون، این وظیفه به عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و واردکنندگان پس از تایید این سازمان می‌توانند از امور اصناف و بازرگانان مجوز نمایندگی رسمی آن کالا را دریافت کنند.

رییس اتحادیه فناوران رایانه ادامه داد: تا به حال حدود 190 نفر به اتحادیه درخواست‌های خود را ارسال کردند که بررسی های لازم در این زمینه در حال انجام است.

دلایل اصلی قاچاق در کالاهای IT

میرمهدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود دلایل اصلی قاچاق در این حوزه را ارتباط کمرنگ گمرک با اتحادیه فناوران رایانه عنوان کرد.

وی موضوع بعدی را بحث مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت: مالیات بر ارزش افزوده موجب شده که و‌ارد‌کنندگان، کالا را از طریق گمرک وارد نکنند تا مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نشوند.

۱۳۹۴/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...