نسخه چاپی

درمان بیماران كلیوی با سلول‌های بنیادی وارد فاز بالینی شد

به گزارش نما - معاون پژوهشگاه رویان در گفت و گو با مهر درباره آخرین وضعیت پژوهشهای محققان در حوزه درمان بیماریهای کلیوی با سلول‌های بنیادی گفت: اکنون در مرحله کارآزمایی بالینی هستیم تا بعد از نتیجه گرفتن درمان را آغاز کنیم.

عبدالحسین شاهوردی در خصوص آخرین وضعیت درمان بیماری های کلیوی با استفاده از سلول های بنیادی با بیان اینکه در این زمینه خیرینی ورود پیدا کردند تا مبتلایان به بیماری کلیوی درمان شوند، گفت: پژوهشگاه رویان در زمینه بیماری های کلیوی اقدامی نکرده بود ولی بعد از ورود خیرین به این حوزه فعالیت های خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه اکنون دو سال است که محققان پژوهشگاه رویان دراین زمینه فعالیت می کنند، ادامه داد: مطالعات خوبی در فاز مطالعاتی درمان بیماری های کلیوی با سلول های بنیادی انجام شد. همچنین آزمایشات بر روی حیوان نیز نتیجه بخش بود.

وی با اشاره به کارآزمایی بالینی درمان بیماری های کلیوی با سلول های بنیادی افزود: از شش ماه گذشته آزمایشاتی را بر روی دو نفر از بیماران کلیوی آغاز کردیم و امیدواریم که به زودی نتیجه بگیریم. این بیماران بیشتر مبتلا به پلی کیستیک و بیماران تحت عمل پیوند کلیه هستند.

به گفته شاهوردی، با استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماران کلیوی، میزان استفاده از داروهای سرکوبگری سیستم ایمنی کمتر می شود.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه رویان افزود: این تحقیقات آینده روشنی دارد و امیدواریم با حمایت خیرین و همت محققان به نتیجه برسیم. این پروژه پیش آگهی بسیار خوبی دارد و ان شاالله تا پایان سال نتایج آماده شود و خدمتی را در این راستا به بیماران نیازمند ارائه دهیم.

۱۳۹۴/۶/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...