نسخه چاپی

هوای استان ایلام در وضعیت هشدار

معاون نظارت و پایش اداره كل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در ایستگاه های سنجش آلودگی و گرد و غبار، هوای مناطق مختلف این استان اكنون در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش نما، علی طاهر سارایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت هوای شهر ایلام هم اکنون با 231 میکروگرم ذرات معلق در هر مترمکعب، میزان آلاینده ها حدود دو برابر حد مجاز و در وضعیت هشدار و دارای روند پایدار است.
وی افزود: هوای شهرستان مرزی مهران با 278 میکروگرم ذرات معلق در متر مکعب دارای روند پایدار و دو برابر حد مجاز آلایندگی و شهرستان ایوان نیز با 202 میکروگرم ذرات معلق در هر متر مکعب در شرایط هشدار، دارای وضعیت پایدار و میزان آلاینده ها بیشتر از حد مجاز است.
به گفته وی، میزان علظت آلاینده ها در هوای شهرستان دهلران هم اکنون 80 میکروگرم کمتر از حد مجاز و دارای شرایط مطلوب است.
سارایی ادامه داد: میزان غلظت گرد و غبار در هوای شهرستان سرابله نیز 44 پی ام 2.5 بیشتر از حد مجاز و در وضعیت هشدار و افزایشی است ضمن اینکه ارتباط با مرکز سنجش آلودگی هوا در شهرستان دره شهر قطع است.
این توده از عصر روز گذشته از طرف بیایان های کشور عراق وارد ایلام شده و بیشتر نواحی غربی استان همچون مهران، دهلران و ایلام را تحت تاثیر قرار داده و تا اواخر امروز نیز در آسمان استان وجود دارد.
استان ایلام در هفته گذشته نیز دو روز درگیر پدیده گرد و غبار و ریزگردها بود.

۱۳۹۴/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...