نسخه چاپی

رتبه ایران در مصرف آنتی بیوتیك

عضو سازمان نظام پزشكی كشور گفت: ایران در مصرف آنتی‌بیوتیك رتبه نخست غرب‌آسیا را دارد و این در حالی است كه شاید بسیاری از بیماری‌ها جنبه روانی دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، یدالله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر لزوم افزایش سواد سلامت در جامعه اظهار کرد: باید در انتخاب نوع مواد غذایی و شیرینی‌جات حساسیت به خرج داده و از خوردن هر مواد غذایی که می‌تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد، دوری کرد.

وی با بیان اینکه مسمومیت با سرب در جامعه بالا است، افزود: استفاده از رژلب و دیگر مواد آرایشی و بهداشتی باعث مسمومیت‌ بدن با سرب می‌شود، به طوری که یک فرد در طول عمر خود سه کیلو سرب از طریق رژلب وارد بدن خود می‌کند.

رئیس نظام پزشکی شهرستان نوشهر خاطرنشان کرد:‌ گردش مالی در حوزه محصولات غذایی ۴۰ میلیارد دلار، لوازم آرایشی و بهداشتی ۵ میلیارد دلار و بازار تجهیزات پزشکی ۲.۸ میلیون دلار در کشور است و ایران در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در رتبه دوم خاورمیانه قرار دارد.

وی تأکید کرد: مردم باید به سمت سلامت‌محوری بیش از گذشته سوق داده شوند و مواد خوراکی و غذایی دارای برچسب سلامت و تأییدیه علوم پزشکی است، بیشتر مورد توجه خود قرار دهند.

عضو سازمان نظام پزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم دفع صحیح و بهداشتی زباله از سوی افراد تأکید کرد و اظهار کرد: اگر زباله‌ها در طبیعت یا اطراف منازل و مجتمع‌های مسکونی رها‌سازی شوند در یک سیکل طبیعی، این زباله‌ها با رطوبت هوا یا بارندگی‌ها ترکیب شده و سپس در یک چرخه دیگر، آب آلوده به زباله تبخیر شده و به هوا می‌رود و در نهایت به شکل باران‌های آلوده و سمی بر سر انسان فرو می‌ریزد.

سهرابی همچنین خاطرنشان کرد: ایران در مصرف آنتی‌بیوتیک رتبه نخست خاورمیانه را دارد و این در حالی است که شاید بسیاری از بیماری‌ها جنبه روانی دارد و نیاز به دارو ندارند، بنابراین باید زمان کافی و مناسب بین بیمار و پزشک وجود داشته باشد تا بیمار با حوصله به بیان تمامی مشکلات بیماری خود بپردازد که این شرایط موجب می‌شود تا پزشک کمترین دارو ولی با اثرگذاری مطلوب را برای بیمار تجویز کند.

وی در پایان با بیان اینکه تعداد ۸۳۳ میلیون نفر در جهان از داشتن آب شرب سالم محروم هستند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و دهیاری‌ها با سازمان نظام پزشکی کشور منعقد شد که تا از این طریق نسبت به گسترش سواد سلامت در جامعه و مناطق روستایی اقدام شود و این افزایش آگاهی بخشی سبب ارتقاء سطح زندگی سالم‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

۱۳۹۴/۶/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...