نسخه چاپی

دمشق حضور نیروهای روسی در سوریه را تكذیب كرد

«ریاض حداد» سفیر سوریه در مسكو خاطرنشان كرد: ادعای حضور نیروهای روسی در سوریه بی اساس است و كشورهای غربی آن را مطرح كرده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، سفیر سوریه در روسیه گفت: در حال حاضر توطئه جدیدی علیه سوریه به بهانه حضور نیروهای روسی در این کشور تدارک دیده می شود.

وی ادامه داد: فقط تحویل تسلیحات و جنگ افزارهای نظامی به سوریه مطابق با قراردادهای موجود میان این کشور و روسیه مطرح است.
سفیر سوریه در گفت و گو با شبکه خبری روسیه 24 گفت: آنچه به موضع روسیه مربوط می شود این موضع بر قوانین بین المللی و حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه استوار شده است.

وی افزود: بیش از 40 سال است با روسیه در عرصه های مختلف ازجمله در حوزه نظامی همکاری می کنیم و در شرایط کنونی هم از این کشور تسلیحات دریافت می کنیم.

سفیر سوریه همچنین به آمادگی دمشق برای برگزاری نشست ژنو-3 به منظور حل و فصل سیاسی بحران در این کشور اشاره و اضافه کرد: خواهان ازسرگیری مذاکرات سوری هستیم و از حل و فصل مسایل از راه های سیاسی حمایت و پشتیبانی می کنیم.

حداد خاطرنشان کرد: دولت سوریه از بیانیه سی ام ماه ژوئن سال 2012 حمایت می کند و معتقد است که باید مسایل را در پشت میز مذاکرات حل کرد اما طرف مقابل غیر از سرنگونی حکومت سوریه به هیچ خواسته دیگری توجه نمی کند.
سفیر سوریه در روسیه ادامه داد: آن ها به بازسازی کشور هیچ علاقه و تمایلی ندارند و فقط در پی براندازی حکومت و به قدرت رسیدن هستند.

آمریکا و برخی کشورهای غربی در یک هفته اخیر در مورد حضور نیروهای روسیه در سوریه و کمک های تسلیحاتی مسکو به دمشق جنجال سیاسی کرده و رسانه های غربی در این مورد هیاهو می کنند.
این در حالی است که اردوگاه کشورهای غربی- عربی ضد سوری همچنان به حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی خود از گروه های تروریستی تکفیری به ویژه داعش و جبهه النصره ادامه می دهند و بر اساس گزارش های انتشار یافته این گروه ها همچنان از مسیر خاک ترکیه برای عضوگیری و پشتیبانی استفاده می کنند.

وزیر امور خارجه روسیه به تازگی در این باره گفت: کارشناسان نظامی روس به عنوان مستشاران نظامی برای آموزش استفاده از تسلیحات سال ها به همکاری خود با سوریه برای آموزش ارتش این کشور ادامه می دهند و این روند با هدف مبارزه جدی تر نظامیان سوری با تروریست ها تداوم خواهد یافت.

لاوروف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این همکاری و حضور نظامیان روسیه در سوریه مربوط به تسلیحات تحویل شده به ارتش این کشور است که مسوولیت اصلی مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی را برعهده دارد و هیچ وقت این حضور پنهانی نبوده است.

وی افزود: ماموران نظامی روسیه به همتایان خود کمک می کنند تا استفاده از تسلیحات و تجهیزات نظامی را بیاموزند و آنان برای کاربرد تسلیحات علیه گروه های تروریستی آماده می شوند و این کمک ها را ادامه می دهیم تا از تکرار سناریوی لیبی و بروز حوادث ناگوار برای سوریه جلوگیری شود.

لاوروف با بیان این که روسیه کمک اضافی نظامی به دمشق نمی کند، گفت: محموله تجهیزات نظامی مطابق قراردادها به سوریه ارسال می شود و بخش دیگر محموله ها نیز کمک های انسانی و بشر دوستانه است.

۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...