نسخه چاپی

احتمال وجود حجاج مفقود ایرانی در میان اجساد غیرقابل‌شناسایی

سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است عربستان سعودی در صورت عدم توانایی تأمین جان حجاج و برگزاری مراسم حج می تواند از كشورهای دیگر در این زمینه كمك بگیرد.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین سید علی طاهری که هم اکنون برای انجام مناسک حج تمتع در مکه مکرمه به سر می برد در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به وضعیت کنونی حجاج ایرانی در مکه گفت: به سبب حادثه ناگواری که به وقوع پیوست فضای روحی و روانی حجاج به هم ریخته بود که رفته رفته حجاج در حال بازگشت به حالت اولیه خود هستند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر روند مناسک حج بدون بروز مشکلی در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به روند درمانی مجروحان عنوان کرد: به نظر می رسد بیمارستان ها تا حدودی مجهز هستند و مشکلی به لحاظ درمانی وجود ندارد؛ همچنین در خصوص مفقودین حادثه نیز مسئولان در حال پیگیری هستند چرا که برخی جنازه ها به این دلیل که سر آنها جدا شده، قابل شناسایی نیستند.

طاهری همچنین تصریح کرد: مسئولان ایرانی اعم از مسئولان حج و زیارت و وزارت خارجه به موقع سر صحنه حاضر شدند و اتفاقات را پیگیری کردند از این رو شاهد کوتاهی از جانب آنها نبوده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله در موسم حج افراد زیادی برای برگزاری این مراسم به عربستان سفر می کنند، عنوان کرد: از این رو انتظار می رفت مسئولان سعودی نسبت به تأمین امنیت جان و سلامت حجاج تمهیدات ویژه در نظر بگیرند لذا قطعا قصور از جانب آنها بوده است که نسبت به تغییر مکان ادوات ساختمان سازی از اطراف مسجدالحرام اقدامی نکرده اند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در صورت عدم توانایی تأمین جان حجاج و برگزاری مراسم حج می تواند از کشورهای دیگر در این زمینه کمک بگیرد که در این خصوص جمهوری اسلامی ایران قطعا آماده همکاری خواهد بود.

۱۳۹۴/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...