نسخه چاپی

انتقال اجساد ایرانی حادثه مكه به ایران

پس از تحقیقات بسیار به این جمع‌بندی رسیدیم آن‌ها یقینا جزو جان‌باختگان حادثه مكه هستند بنابراین آمار كشته‌شدگان ایرانی به 11 نفر رسید.

به گزارش نما به نقل از خراسان، تعداد کشته‌شدگان ايراني در حادثه مکه به 11 نفر افزايش يافت .



معاون حج و زيارت با اعلام اينکه پس از سه روز تلاش شبانه‌روزي گروه تجسس براي يافتن سه زائر ايراني مفقود شده در حادثه مکه، نسبت به مرگ آن‌ها به «يقين» رسيديم، افزود: اجسادحداکثر تا فردا به ايران منتقل مي شوند.



حميد محمدي اعلام کرد: پس از تحقيقات بسيار به اين جمع‌بندي رسيديم آن‌ها يقينا جزو جان‌باختگان حادثه مکه هستند بنابراين آمار کشته‌شدگان ايراني به 11 نفر رسيد.او درباره يافتن اجساد اين زائران زن گفت: با توجه به آسيب‌ديدگي فراوان برخي اجساد، کار شناسايي جسد سه زائر زن ايراني همچنان ادامه دارد. هويت يکي از آن‌ها به طور کامل تطبيق داده شده و اميدواريم تا پايان سه شنبه اجساد به طور کامل پيدا شوند.



تحويل اجساد زائران به ايران

معاون حج و زيارت با اعلام اينکه اجساد شناسايي شده زائران ايراني سه شنبه به مسئولان سازمان حج و زيارت در عربستان تحويل داده مي‌شوند، افزود: از ميان 11 زائر ايراني جان باخته در حادثه مرگبار مکه، جسد 8تن به طور کامل شناسايي شده که مراحل قانوني براي تحويل گرفتن آن‌ها در حال انجام است.



محمدي ادامه داد: برنامه‌ريزي کرده‌ايم که حداکثر تا فردا( پنج‌شنبه ) همزمان با آخرين پرواز ايراني، اين اجساد به کشور بازگردانده شوند و شرايط براي همراهي بازماندگان‌شان در صورت لزوم نيز فراهم شده است. وي درباره تعداد اجساد ايراني که قرار است در عربستان دفن شوند با توجه به آغاز خاکسپاري جان‌باختگان حادثه مکه گفت:‌ تازمان دريافت خبر فقط خانواده يکي از آن 11 زائر جان باخته درخواست داده تا خاکسپاري در مکه انجام شود، اما اجساد ديگر طبق نظر خانواده‌هايشان به کشور بازگردانده خواهد شد.



حج عمره براي بازماندگان متوفيان

محمدي درباره جايگزين شدن زائران ديگر پس از جان باختن 11 زائر ايراني اظهار کرد: با توجه به اينکه تمام زائران عمره تمتع خود را انجام داده‌اند و مرحله نخست حج آغاز شده، تا اين لحظه هيچ درخواستي براي بازگشت به کشور نداشته‌ايم؛ اما سازمان حج و زيارت مقدمات و شرايطي را فراهم مي‌کند که بازماندگان جان‌باختگان در موسم عمره براي ديدار با عزيزان‌شان به عربستان عزيمت کنند.

۱۳۹۴/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...