نسخه چاپی

احساس ترس اسرائیل از قدرت ایران

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران به محور قدرت در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است و لذا این امر برای رژیم جعلی اسرائیل غیر قابل تحمل بود و از همین رو آنها احساس ترس می كنند .

به گزارش نما به نقل از مهر، علی آقامحمدی ظهر چهارشنبه در چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مشهد مقدس اظها ر کرد: بعد از قرن ها که حکومت های بسیاری تلاش داشتند تا دین از حکومت رانده شود و دینداری را در حکومت بی معنا جلوه دهند اما پیروزی انقلاب اسلامی کاری کرد تا دین به صحنه جامعه بار دیگر بازگردد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که همه دنیا تلاش می کردند تا این امر به موفقیت نرسد و در تمام این سال ها با دشمنانی بسیار بزرگتر از خود از همه لحاظ مواجه بودیم.

آقامحمدی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد اقتصاد جهان متعلق به آمریکاست و سهم ایران از اقتصاد دنیا تنها یک درصد است، گفت: برخی از سران آمریکایی برای تحقیر ایران معتقدند که ایران با داشتن ۱۷ میلیارد دلار هزینه دفاعی توان مقابله نظامی با آمریکایی که هزینه های دفاعی اش ۷۰۰ میلیارد دلار است را ندارد که در جواب این افراد باید گفت مقابله با ابرقدرت ها کاری امکان ناپذیر نیست چرا که پیش از این مردم ایران با همفکری و داشتن نقشه راه توانستند رژیم پهلوی که حمایت ها و امکانات همه قدرت های دنیا را داشت را توانستند به نابودی بکشانند.

خاور میانه ناامن تر می شود

وی با بیان اینکه در برابر قدرت های جهانی داشتن نقشه راه به عنوان سند چشم انداز یکی از مهم ترین ضروریات است، افزود: در منطقه بزرگ خاورمیانه در بین کشورهای آسیای جنوب غربی، ایران محور است و در برابر این کشورها، منطقه مناپ قرار دارد که مرکز و محور آن اسرائیل است و اگر این منطقه با محوریت ایران شکل بگیرد قطعا امنیت اسرائیل به خطر می افتد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه چالش های مسئله برجام در این موضوع است که اگر ایران تقویت شود محور منطقه قرار می گیرد و بسیاری از مخالفت ها نیز بر سر همین مسئله است.

وی تاکید کرد: بسیاری از سیاستمداران بر این موضوع اتفاق نظر دارند که تا ۱۵ سال دیگر منطقه خاورمیانه امنیت خود را از دست می دهد و کشورهای همچون عربستان که به ظاهر در حال حاضر در امنیت است دچار تغییرات بسیاری می شوند و این تحولات بر روی ایران هم تاثیر خواهد گذاشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ۵/۹ درصد جمعیت جهان، ۹ درصد ثروت ناخالص کشورها، ۵/۷ درصد صادرات دنیا و ۵/۶ درصد واردات جهان در منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای ایران در طول سال های اخیر موفقیت های علمی بوده است، افزود: یکی از دلایلی که باعث مهاجرت اولیه روستائیان به شهرها و تخلیه روستاها شده، گسترش تحصیلات در بین همه اقشار جامعه و به خصوص مردم روستاها شده است، چرا که وقتی جوانان تحصیلکرده روستایی به شهرها مهاجرت می کنند به تبعیت از آن ها والدین و سایر اعضای خانواده نیز به شهرها سفر می کنند.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: ایران علاوه بر اینکه رتبه نخست علمی در منطقه را دارد، از لحاظ نظامی و امنیتی نیز رتبه اول را دارد و آنچه باعث به وجود آمدن مشکلات در ایران شده، بحث های اقتصادی است.

وی ادامه داد: کشور ما در حال حاضر با توجه به ظرفیت های و زیرساخت های اقتصادی و جمعیت جوان تحصیلکرده ای که دارد می تواند علم را تبدیل به ثروت کرده و از بعضی از کشورهای منطقه یعنی ترکیه و عربستان نیز عبور کند.

ایران مخزن استعداد های بهره برداری نشده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران در گزارش های جهانی مخزنی از استعدادهای بهره برداری نشده است، تاکید کرد: هیچ یک از روستاهای کشور ما به لحاظ ظرفیتی که زمین کشاورزی آن ها دارند، بررسی نشده است که اگر در این خصوص دسته بندی ها و تحقیقات گسترده ای صورت گیرد به مخازن زمینی و خاکی کشورمان پی خواهیم برد.

وی با تاکید بر اینکه دستیابی به رشد اقتصادی از رشد فرهنگی ما نشأت می گیرد، گفت: در سند چشم انداز آموزش و پرورش انسان مطلوب کسی است که با بهره گیری از فرصت های آموزشی با توجه به تغییرات آینده ویژگی های لازم را به عنوان سوادچندگانه برای داشتن زندگی مطلوب کسب کند.

آقامحمدی سوادچندگانه را در شاخه های سواد سیاسی، سواد اجتماعی، سواد فرهنگی هنری، سواد معنوی، سواد علمی، سواد میان فرهنگی، سواد اقتصادی حرفه ای، سواد فناوری و سواد بهداشتی دانست و ادامه داد: یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی دوره هایی در جهت آموزش های فرهنگی با توجه به گسترش وسایل ارتباط جمعی در این مناطق است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تکنولوژی های روز همچون اینترنت و موبایل در روستاها وارد شده است و ضروری است که نیازهای روستا نیز براساس علم روز و تکنولوژی برطرف شود، گفت: به عنوان مثال تغییرات آب و هوایی باعث گرم شدن زمین و کمبود منابع آب زیرزمینی مشکلات کشت و زرع را برای روستاییان به وجود آورده است و در این وضعیت باید برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت پیش بینی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تحولات جهانی را مخاطره ای برای ایران دانست و تصریح کرد: روش اتحادیه اروپا در برابر تحولات مالی شیوه عقب گرد و در جازدن نیست بلکه در برابر بحران مالی برای جبران خسارت وارده با رشد بالاتری حرکت می کنند.

بیکاری به معنای هدر رفت سرمایه کشور است

وی جوانان کشور را اولین سرمایه ها و ثروت ملی دانست و تاکید کرد: اگر در گذشته همه نفت را فروخته مواد اولیه برای کودکان مان خریده و وارد کرده ایم، اکنون آن کودکان جوان شده ا ند و وقت آن رسیده است تا آن نفت فروخته شده را احیا کنیم و به جوانان مان به چشم سرمایه های کشور نگاه کنیم.

آقامحمدی با بیان اینکه بیکار بودن جوانان کشور به معنای هدررفتن سرمایه های اجتماعی است، گفت: چرا جوانی که کار ندارد تمام وقت خود را به استراحت می گذارند و این بزرگترین اشتباه زندگی آن هاست؛ در این خصوص وظیفه ماست که فرهنگ نسیه کار کردن برای خدا را در بین جوانان ترویج کنیم و این باور را برای آن ها رواج دهیم که خداوند بزرگترین قادر و روزی دهنده است و رزق و روزی همه بندگانش را فراهم می کند.

وی ابراز کرد: با توجه به آموزه های دینی که پیوند بین دنیا و آخرت ارتباط منطقی دارد برای رسیدن به آخرتی آباد نباید تصور کرد در دنیای از فقر باید زندگی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بهره مندی از ثروت و ثروت طلبی برای مطامع دنیوی و بهره مندی شخصی نکوهیده است در صورتی که بهره برداری اجتماعی و برخورداری دیگران از ثروت شخصی امری پسندیده است.

وی ادامه داد: واجبات اصلی زیادی را می توان سراغ گرفت که برای اقامه آن ها قیام باید کرد از جمله ازدواج که با پیوست فرهنگی یکی از مهم ترین راهکارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی و رسیدن به آرامش است.

۱۳۹۴/۶/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...