نسخه چاپی

قائم مقام دبیر كل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با نما:

آیت الله خزعلی در سنگر شورای نگهبان از انحرافات جلوگیری كرد/ راست قامت و ثابت قدم بود

عکس خبري -آيت الله خزعلي در سنگر شوراي نگهبان از انحرافات جلوگيري کرد/ راست قامت و ثابت قدم بود

محمدعلی امانی گفت: اعتقاد دارم كه سیره زندگی آیت الله خزعلی برگرفته از شناخت عمیق ایشان از قرآن ونهج البلاغه بود.

محمدعلی امانی، قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله خزعلی عضو خبرگان رهبری ، اظهار داشت: آنچه که حقیر از شخصیت ایشان به خاطر دارم سخنرانی روشنگرایانه ایشان در قبل از انقلاب است؛ که به عنوان یکی از روحانیون بسیار برجسته علمی و سیاسی در کشور حضور داشتند ، معظم له در تمامی منابر خود نام مبارک حضرت امام خمینی (ره) را برزبان می آوردند و نسبت به حرکت نهضت  حضرت امام (ره) در سال 1342 حمایت  خود را اعلام  می داشتند. ایشان در طول سالیان متمادی و مبارزاتی  از قیام 15 خرداد به عنوان نقطه عطف حرکت امام (ره) یاد کرده و می ستودند و برای نسل جوان حرکت امام (ره) را تبیین می کردند تا زمینه نقش آفرینی  آنان را در مقاطع مختلف داشته باشیم.  
محمد علی امانی در ادامه تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از شخصیت هایی که حضرت امام رضوان الله علیه به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی در شورای نگهبان در روزهای آغازین انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب کردند، ایشان بودند.  بنده مطابق یافته های خود، ایشان را در مقاطع مختلف حرکت انقلاب یکی از اثرگذارترین چهره های شورای نگهبان می دیدم که تا روزهای پایانی عمر پربرکتشان در همین سنگر در دفاع از انقلاب اسلامی کوشیدند و  از انحرافاتی که در دوره های مجالس شورای اسلامی یا انتخابات قابل پیش بینی بود، جلوگیری می کردند. ایشان در این سنگر راست قامت و ثابت قدم بودند.
 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: ایشان از حافظان قرآن و نهج البلاغه بودند؛ حقیر اعتقاد دارم که سیره زندگی آیت الله خزعلی برگرفته از شناخت عمیق ایشان از قرآن ونهج البلاغه بود. به طوری که باتوجه به  شناخت  بسیار قوی ایشان از حکومت اسلامی در جاهایی که به عنوان راهنما سخن می گفتند، سیره مولا امیرالمونین را به طور دقیق در اجرای اداره نظام اسلامی تاکید می کردند و اعتقاد قلبی بر این امر داشتند.
دبیر اجرایی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از بارزترین خصوصیات مرحوم آیت الله خزعلی، این بود که ایشان در همه مراحل زندگی خدا را ناظر براعمالشان می دانستند؛ در واقع عالم  را در همه مراحل زندگی محضر خدا می دیدند؛ به طوری که یکی از دوستان به نقل خاطره ای از ایشان پرداختند که زمانی از ایشان سوال کردم که چرا در مجالس مختلف، شما به صندلی و یا دیواری تکیه نمی دهید، ایشان فرموده بودند، بنده در محضر خداوند تبارک و تعالی هیچ گاه تکیه نمی دهم.. البته باید یاد آور شد که ایشان در همه زمینه ها خداوند را ناظر براعمال خود می دانستند در سیاست ، اخلاق،  کار و عمل و.. در نظر داشتند.
وی افزود: حضرت آیت الله خزعلی با توجه به شرایط جسمی که داشتند  اما با اعتقاد قلبی بنیاد غدیر را اداره می کردند که حاکی از اعتقاد راسخ ایشان، در جهت احیای سیره عملی پیامبر (ص) برای اکمال دین در غدیر بود؛ ایشان معتقد بودند که باید این مسیر شناخته شود و در راستای احیای فرهنگ غدیر تلاش می کردند . گزارشات حضور جدی ایشان در جلسات،  نشان از این بود که ایشان با اعتقاد قلبی در بنیاد غدیر کار را دنبال می کردند تا فرهنگ غدیر را در عرصه کشور بشناسانند. روحشان شاد و قرین رحمت الهی باشند، ان شاالله خداوند دعای خیر ایشان را بدرقه راه همه مومنین و مومنات قرار بدهد و دعای مستجابشان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه موجب سرمایه ملی ما باشد.

۱۳۹۴/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...