نسخه چاپی

تعیین غرامت ۸۰۰ میلیون تومانی برای هر جان‌باخته در مسجدالحرام

بنا به گفته معاون امور حج سازمان حج و زیارت رژیم سعودی برای هر جان‌باخته و نقص عضو در حادثه مسجدالحرام، یك میلیون ریال سعودی معادل ۷۹۸ میلیون تومان با ارز دولتی و ۹۲۰ میلیون تومان با ارز بازار، غرامت می‌پردازد.

به گزارش نما، حمید محمدی در گفت‌وگو با فارس، از پرداخت غرامت به جان‌باختگان و مجروحین مسجدالحرام توسط رژیم سعودی خبر داد و گفت: مقرر شد دولت سعودی به خانواده جان باختگان این حادثه ناگوار مبلغ یک میلیون ریال سعودی غرامت بدهد.

معاون امور حج سازمان حج و زیارت ادامه داد: همچنین قرار شد رژیم سعودی به هر زائری که در این حادثه دچار نقص عضو شده نیز یک میلیون ریال سعودی و هر مجروحی که در بیمارستان‌های مکه دارای پرونده باشد 500 هزار ریال سعودی غرامت بپردازد.

براساس این گزارش، هم‌اکنون هر یک ریال عربستان سعودی با نرخ دولتی 7980 ریال ایران است.

بنابراین بابت هر جان‌باخته و نقص‌عضوی در حادثه مسجدالحرام 7 میلیارد و 980 میلیون ریال و هر مجروح پرونده‌دار ایرانی 3 میلیارد و990 میلیون ریال غرامت پرداخت می‌شود.

در ضمن قیمت ریال سعودی هم‌اکنون در بازار آزاد ایران 9200 ریال است که با این حساب هر جان‌باخته و نقص عضوی در حادثه مسجدالحرام 9 میلیارد و 200 میلیون ریال و هر مجروح پرونده‌دار 4 میلیارد و 600 میلیون ریال غرامت از دولت سعودی دریافت می‌کند.

۱۳۹۴/۶/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...