نسخه چاپی

القدس العربی: عربستان حج عمره را برای ۳۳ كشور ممنوع كرد

عکس خبري -القدس العربي: عربستان حج عمره را براي ?? کشور ممنوع کرد

به نوشته یك رسانه عربی، عربستان پذیرش زائر از ۳۳ كشور برای ادای مناسك حج عمره را ممنوع كرد.



به گزارش نمابه نقل از روزنامه القدس العربی، ریاست امور دینی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت حج و عمره عربستان سعودی روز گذشته از آغاز پذیرش شهروندان این کشور و افراد مقیم آن برای ادای مناسک حج عمره خبر داده و امروز نیز عمره‌گذاران از کشورهای مختلف جهان برای ادای مناسک حج در عربستان مورد استقبال قرار می‌گیرند.

بر اساس این بیانیه عربستان سعودی ادای مناسک حج در «مسجدالحرام» و «مسجد النبی» را منوط به دریافت واکسن ضد کرونایی که مورد تایید این کشور باشد دانسته است.

ریاست امور دینی ترکیه تصریح کرد، مقامات عربستان به طور میانگین ماهانه ۲ میلیون عمره‌گزار را پذیرش می‌کنند و البته پذیرش زائر از ۳۳ کشور از جمله ایران ممنوع است.

بر اساس این گزارش، در میان کشورهایی که انجام حج عمره برای آنها ممنوع اعلام شده نام ترکیه، آمریکا، امارات، اندونزی، پاکستان، ایران، هند، مصر و لبنان به چشم می‌خورد.

عربستان در اکتبر گذشته انجام مناسک حج عمره را پس از تقریبا ۷ ماه تعطیلی به دلیل شیوع «ویروس کرونا» از سرگرفت و به تقریبا ۲۰ هزار عمره گذار روزانه یعنی ۶۰۰ هزار نفر در ماه، اجازه ورود به مسجد الحرام را داد.

عربستان اخیرا شاهد افزایش میانگین افراد مبتلا به ویروس کرونا است. در مجموع تا شنبه شب ۵۳۲ هزار و ۷۸۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که از این میان ۸ هزار و ۳۲۰ نفر فوت کرده است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۵/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...