نسخه چاپی

اشتیاق چین در پسا توافق هسته ای برای همكاری با ایران

دبیر كل آكادمی علوم اجتماعی چین در حاشیه دیدار با ولایتی اظهار داشت: چین در بازه زمانی پسا توافق هسته‌ای مشتاق همكاری با ایران است و ایران یكی از تامین كنندگان نفت خام و گاز برای ما محسوب می‌شود.

به گزارش نما به نقل از دانشجو، یانگ گو آنگ، دبیر کل آکادمی علوم اجتماعی چین در دیدار عصر امروز خود با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که در این مرکز برگزار شد ضمن قدردانی از فرصت ایجاد شده توسط جمهوری اسلامی اظهار داشت: هدف ما از سفر دوباره به ایران شرکت در اجلاس دو جانبه بین ایران و چین بوده است که به همت سازمان فرهنگی ارتباطات برگزار شد.



وی اهداف سفر خود به ایران را از دو جهت قابل ارزیابی دانست و گفت: از یک سو چین برنامه احیای جاده ابریشم را در برنامه دارد و از سوی دیگر این کشور در بازه زمانی پسا توافق هسته ای مشتاق همکاری با جمهوری اسلامی است.



دبیر کل آکادمی علوم اجتماعی چین افزود: ایران برای چین همواره کشور با اهمیتی محسوب می شود زیرا یکی از تامین کنندگان نفت خام و گاز برای کشور چین تلقی می شود و در این زمینه دو کشور می توانند همکاری مناسبی با یکدیگر داشته باشند.



کو آنگ افزود: همچنین از لحاظ فرهنگی نیز فضای مناسبی برای همکاری بین ایران و چین فراهم است.



وی سومین دلیل برای ایجاد روابط بین ایران و چین را ایجاد فضای تبادل فرهنگی بین ایران و چین و تعمیق این روابط ارزیابی کرد.

۱۳۹۴/۶/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...