نسخه چاپی

ابتلای ۶ نفر به ویروس مرس در كشور

معاون مركزی مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینكه تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ابتلا زائران به ویروس مرس و یا انتقال آن به كشور از طریق حجاج انجام شده است، گفت: در حال حاضر هیچ زائر ایرانی مبتلا به مرس نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمود نبوی در رابطه با تمهیدات وزارت بهداشت جهت جلوگیری از شیوع ویروس مرس در کشور اظهار داشت: در تمام فرودگاه‌های کشور پست مراقبتی مرزی پیش‌بینی شده و قبل از سفر در مورد ویروس مرس به تمامی زائران آموزش لازم ارائه و در صورتی که فردی علائم مشکوک داشته باشد توسط پزشکان بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پست‌های مراقبتی هم در فرودگاه‌های شهرستان‌ها و هم در فرودگاه بین‌المللی جهت جلوگیری از ورود مرس به کشور پیش‌بینی شده است، افزود: در هواپیما نیز به تمامی زائران و مسافران آموزش داده می‌شود که در صورت مشاهده مشکل و بروز علائم ویروسی، مسئله را به پایگاه‌های مراقبت اطلاع دهند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در صورتی که افراد پس از ۱۴ روز از بازگشت حج با موارد مشکوک بیماری مرس مواجه شدند باید هر چه سریعتر تحت درمان قرار گرفته و پیگیر بیماری خود باشند.

نبوی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی از ابتلا زائران به ویروس مرس واصل نشده است، گفت: در چند ماه اخیر نیز زائران به حج عمره اعزام نشدند لذا مواردی از مرس میان زائران نداشته‌ایم. همچنین احتمال اینکه در برگشت زائران حج تمتع با مشکلی از این بیماری مواجه شویم بسیار اندک است ولی با این وجود تمهیدات مراقبتی در نظر گرفته شده است.

وی از ابتلا ۶ نفر به ویروس مرس طی ۲ سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: دو مورد از این افراد فوت شدند و ۴ نفر بهبود یافتند. امسال نیز موردی از ابتلاء به مرس در کشور گزارش نشده است.

۱۳۹۴/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...