نسخه چاپی

تحریم ها لغو شود اوضاع اقتصادی بهتر می شود

عضو كمیسیون ویژه «برجام» گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود قطعا وضعیت اقتصادی بهتر می شود و ادامهٔ كار غنی‌سازی اورانیوم و دیگر مسائل هسته‌ای در بحث علمی، بسیار پیشرفت می‌ توانیم داشته باشیم.

به گزارش نما به نقل از سرویس شهرستان های شیرازه، محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شب گذشته در حاشیه یادواره شهدای نورآباد در شهرستان مهر، در گفت‌ و گو با خبرنگار شیرازه با اشاره به زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، ضمن قدردانی از این تلاش ها گفت: تیم مذاکره‌ کننده می‌گوید ما خطوط قرمز را رعایت کرده‌ایم اما با مراجعه به متن برجام و قطعنامه می بینیم که بعضی جاها به خطوط قرمز عمل نشده است.

وی افزود: هم‌ اکنون کمیسیون ویژه‌ برجام روی همین مسائل کار می‌کند تا دقیقاً از همهٔ ابعاد بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم و هم آن ها را به مذاکره‌ کننده یادآوری کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و عضو کمیسیون ویژه برجام اظهار کرد: دولت می گوید باید برجام را رد و یا تأیید کنید که من این را قبول ندارم و بروند دنبال این موضوع تا حدی حل‌ و فصل کنند.

کوثری خاطر نشان کرد: اگر تحریم‌ها برداشته شود قطعا وضعیت اقتصادی بهتر می شود و ادامهٔ کار غنی‌سازی اورانیوم و دیگر مسائل هسته‌ای در بحث علمی، بسیار پیشرفت می‌ توانیم داشته باشیم.

این نماینده مجلس افرود: هم‌اکنون راکتور پنج مگاواتی که در امیرآباد تهران داریم، روزانه یک‌ میلیون نفر دارو تولید می کندکه این‌ کار بسیار بزرگی است و اما بعضی‌ها خیال می کنند و به جوسازی می کنند که ایران به دنبال بمب اتم است.

محمد اسماعیل کوثری تصریح کرد: اسرائیل 250 کلاهک اتمی در اختیار دارد، چرا با واکنش سازمان ملل روبرو نیست؟ آمریکا که بین هفت‌ تا 10 هزار کلاهک اتمی در اختیاردارد چرا یک کلمه به آن‌ ها نمی‌گویند؟ این تبعیض‌ ها نشان می دهد که آن ها ظالم هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما به دنبال بمب اتم نیستیم و به دنبال آن نخواهیم رفت؛ همان طور که حضرت آقا فرمودند: ما به‌ هیچ‌ وجه بمب اتم را قبول نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: دشمنان جوسازی می کنند که ایران به دنبال بمب اتم است، این در حالی است که ما نه به دنبال اتم بوده‌ایم و نه قبول داریم و نه می‌خواهیم پیگیری کنیم؛ اما از حق خودمان دفاع می کنیم و نمی‌ گذاریم کسی حق ما را بگیرد.

۱۳۹۴/۶/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...