نسخه چاپی

نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شدند

۴۵ تن از نمایندگان پارلمان اردن در اعتراض به اقدام رژیم اسرائیل در هتك حرمت مسجد الاقصی در فلسطین اشغالی خواستار اخراج سفیر این رژیم از امان شدند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو ، 45 تن از نمایندگان پارلمان اردن با امضای یک یادداشت، حکومت این کشور را به اخراج سفیر رژیم اسرائیل از امان فراخواندند.



اقدام نمایندگان اردنی در پی حرمت‌شکنی مستمر این رژیم علیه مقدسات اسلامی از جمله مسجد الاقصی صورت گرفت.



در این یادداشت نمایندگان اردنی همچنین خواستار فراخواندن سفیر کشورشان از تل‌آویو شدند. افزون بر آن از حکومت خواستند تا موضع خود را در خصوص توافقنامۀ دشت عربه، مبنی بر صلح اردن و رژیم اسرائیل که در سال 1994 به امضا رسید، بازنگری کند.



به گفتۀ نمایندگان اردنی تجاوز وحشیانۀ رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی، احساسات مسلمانان در سراسر جهان را جریحه‌دار می‌کند و شهروندان فلسطینی را با یک توطئه اسرائیلی مواجه می‌کند، که در نهایت امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند.



اردنی‌ها به منظور محکوم کردن این اقدامات کینه‌‌ توزانه و نشان دادن موضع مخالف و سرسختانه امان، خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان شدند.



این نمایندگان افزودند که توافقنامه شوم دشت عربه، مقدس نیست که بازنگری نشود. آن‌ها همچنین تاکید کردند امان باید با بازنگری این توافقنامه، بار دیگر نقش تاریخی خود را در قبال ملت فلسطین ایفا کند.

۱۳۹۴/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...