نسخه چاپی

رژیم صهیونیستی بیش‌ترین تهدید برای اردنی‌هاست

عکس خبري -رژيم صهيونيستي بيش‌ترين تهديد براي اردني‌هاست

نتایج یك نظرسنجی نشان داده است كه اردنی‌ها رژیم صهیونیستی را بیش‌ترین تهدید برای امنیت ملی كشورشان می‌دانند.

به گزارش نما، یک نظرسنجی که توسط مرکز مطالعات استراتژیک در دانشگاه اردن برای سنجش دانش شهروندان اردن از سیاست خارجی این کشور انجام شد، نشان داد که رژیم صهیونیستی بیش‌ترین تهدید برای امنیت ملی اردن است.
به گزارش روسیا الیوم، این نظرسنجی درباره سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اردن در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ و از یک نمونه ملی که نماینده و دربرگیرنده تمامی استان‌ها، مناطق، گروه‌های سنی و آموزشی، بودند، انجام شد.

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم اردن (۷۷ درصد) مسئله فلسطین را مهم‌ترین مشکل سیاسی پیش روی خاورمیانه و نیازمند راه حل می‌دانند و تنها ۱۲ درصد معتقدند که بحران سوریه مهمترین مشکل سیاسی است که نیاز به راه حل دارد.
بر اساس این نظرسنجی ۴۶ درصد مردم اردن اسرائیل و ۳۲ درصد اردنی‌ها آمریکا را بزرگ ترین تهدید برای جهان عرب می دانند.

بیش از یک سوم اردنی‌ها (۳۹ درصد) موضع اردن را در قبال جنگ یمن، حملات مکرر حوثی ها به عربستان سعودی و امارات و وضعیت ایران «بی طرف» توصیف می کنند.

تقریباً نیمی از اردنی ها (۴۷ درصد) موضع اردن در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل را منفعل توصیف می‌کنند.

اکثریت اردنی‌ها (۸۱ درصد) از ایفای نقش فعال اردن در تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی در مورد موضوعات: درگیری فلسطین و اسرائیل و بحران سوریه حمایت می‌کنند.

در حالی که (۸۱ درصد) اردنی‌ها مخالف عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل هستند.تقریبا نیمی از اردنی‌ها (۴۴ درصد) از راه حل دو دولتی برای مناقشه فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنند، در حالی که (۱۳%) معتقدند هرگز
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...