نسخه چاپی

اعتراض مجدد لبنانی ها به بحران زباله

هزاران لبنانی بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده در مركز بیروت، خواهان حل و فصل "بحران زباله‌" و محاكمه مسئولان فاسد در نهادهای دولتی شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مردم لبنان از مدت‌ها پیش تاکنون تظاهرات گسترده‌ای را در اعتراض به انباشت زباله‌ها در خیابان‌های این کشور که به "بحران زباله" معروف است، برگزار کرده و خواهان محاکمه مسئولان فاسد در دولت شده‌اند، این درحالی است که مسئولان لبنانی هنوز نتوانسته‌اند به راهکاری مطلوب برای حل بحران دست یابند.

اخیرا نیز طرح اکرم شهیب، وزیر کشاورزی لبنان برای حل این بحران توسط دولت تصویب شد اما لبنانی‌ها با این طرح مخالفت کردند.

در همین راستا هزاران لبنانی در ادامه اعتراضات خود دست به تظاهرات گسترده در مرکز بیروت زدند و تلاش کردند تا خود را به مقر پارلمان در میدان "النجمه" برسانند اما نیروهای امنیتی مانع از ورود آن‌ها به این میدان شدند.

تظاهرکنندگان لبنانی با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با مذاکرات ملی لبنان که تاکنون دو جلسه آن برگزار شده اعلام و تاکید کردند که این مذاکرات بی‌نتیجه است و خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی و مجازات عاملان فشاد در نهادهای دولتی شدند.

قرار است جلسه سوم این مذاکرات فردا (سه شنبه) برگزار شود.

با وجود اینکه برخی منابع اعلام کرده‌اند هیچ درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رخ نداده ، دبیرکل هلال احمر لبنان اعلام کرد که حدود 14 تظاهرکننده به بیمارستان منتقل شده و 12 تن دیگر نیز در محل تظاهرات معالجه شدند.

۱۳۹۴/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...