نسخه چاپی

توافق نتانیاهو و پوتین برای هماهنگی اقدام نظامی در سوریه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس جمهور روسیه در دیدار امروز دوشنبه خود توافق كردند تا مكانیسمی را برای هماهنگی اقدام نظامی در سوریه ایجاد كنند تا از هر گونه سوء تفاهم بین اسرائیل و نیروهای روسی درگیر در جنگ سوریه، جلوگیری كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر سر ایجاد و طراحی یک مکانیسم هماهنگی به توافق رسیدند که بر اساس آن از هرگونه سوء تفاهم بین تل آویو و نیروهای روسی شرکت کننده در درگیری های سوریه، جلوگیری بعمل آید.
پوتین و نتانیاهو در این دیدار در خصوص روند صلح (سازش) خاورمیانه و مبارزه با تروریسم مذاکره کردند. نتانیاهو در کنفرانس خبری پس از دیدار با پوتین گفت: هدف از ایجاد این مکانیسم، جلوگیری از سوء تفاهم بین ارتش اسرائیل و نیروهای نظامی روسیه است.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تاکنون بارها با نقض حریم هوایی سوریه و ورود به خاک این کشور، مناطقی را بمباران کرده است. رژیم صهیونیستی مدعی است که در این حملات، کاروان های تسلیحاتی برای حزب الله لبنان را هدف قرار داده است.

برخی منابع غربی نیز اعلام کرده اند که روسیه نیز طی هفته های اخیر چندین فروند هواپیمای جنگنده و پرسنل نظامی در پایگاه هوایی شهر لاذقیه مستقر کرده است.

۱۳۹۴/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...