نسخه چاپی

آغاز پذیرش مسافر در نیمه شمالی خط 3 مترو

صبح امروز نیمه شمالی طولانی ترین خط متروی خاورمیانه با حضور رییس جمهور، شهردار تهران و سایر مسولان افتتاح و پذیرش مسافر در آن آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی مترو تهران، مهندس علي عبدالله پور جانشين فني مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه با بيان اينكه 4 ايستگاه قائم(عج)، نوبنیاد، شهید زین الدین وايستگاه تقاطعي شهید بهشتی در خط3 مترو تهران بلافاصله پس از مراسم افتتاحيه كار خود را آغاز كردند گفت: در گام نخست اين ايستگاه ها در ساعات 10 تا 15 هر روز خدمات ارائه مي دهند و فاصله گذر قطار در اين بخش هر 30 دقيقه يكبار است.

وي تصريح كرد: در آينده نزديك با افزايش امكانات سطح خدمات نيز افزايش مي يابد.

عبدالله پور در ادامه از افزايش يك ميليون نفري ظرفیت جابجایی مسافر در ناوگان مترو تهران با افتتاح اين خط خبر داد گفت: امروز جابجايي مسافران در ايستگاه هاي تازه افتتاح شده به صورت رايگان انجام مي شود.

وي با اشاره به اينكه ايستگاه قائم که در شمال شرقی شهر قرار دارد اكنون در کمتر از یک ساعت شهروندان را تا ایستگاه آزادگان در جنوب غربی شهر جابه‌جا مي كند افزود: این خط مترو كه طولاني ترين و بزرگترين خط ريلي خاورميانه هم محسوب مي شود، به‌علت عبور از خیابان هاي اصلي شهر همانند خيابان ولیعصر، می‌تواند جایگزین مناسبی برای ترددهايي باشد كه اكنون با وسایل نقلیه شخصی صورت مي گيرد.

جانشين فني مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران خاطر نشان كرد: فاصله بین ایستگاه‌ها به‌طور متوسط یک کیلومتر است؛ اما در فاصله ۲ ایستگاه محلاتی و اقدسیه که مراحل ساخت را طی می‌کند، فاصله به ۲۲۰۰متر می‌رسد.

گفتني است، خط سه مترو تهران با طول 37 کيلومتر، از ايستگاه آزادگان در ابتداي جاده ساوه آغاز شده و پس از گذشتن از نعمت آباد، عبدل آباد، قلعه مرغي، راه آهن، مولوي، منيريه، امير اکرم، چهارراه ولي عصر (عج)، ميدان ولي عصر (عج) و فاطمي با تغيير جهت در ايستگاه شهيد قدوسي در ايستگاه ميدان قائم به پايان مي رسد

۱۳۹۴/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...