نسخه چاپی

تاكید بان‌كی‌مون بر حفظ وضعیت كنونی مسجد الاقصی

دبیر كل سازمان ملل متحد در اظهاراتی بر ضرورت حفظ وضعیت كنونی اماكن مقدس و مسجد الاقصی در قدس شریف تاكید كرد.

به گزارش نما،‌ خبرگزاری آناتولی نوشت: در بیانیه ای که «استیفان دوگریک» سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل متحد صادر کرد، بر ضرورت حفظ وضعیت کنونی اماکن مقدس تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است که دبیر کل سازمان ملل روز گذشته تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت وگو کرد و به تبادل نظر درباره تنش های اخیر در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پرداخت.

بان کی مون در این تماس تلفنی نسبت به حوادث مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرده و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به آرام کردن تنش ها و جلوگیری از متشنج شدن اوضاع تشویق کرد.

سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل همچنین اظهار داشت که بان کی مون نسبت به سخنان و اظهارات تُند طرفین که تنها به افزایش بی اعتمادی و بحرانی شدن اوضاع منجر می شود، ابراز نگرانی کرد.

از یکشنبه گذشته به دنبال یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و درگیری با نمازگزاران فلسطینی که در جریان آن با شلیک گاز اشک آور و بمب صوتی ده ها نفر را زخمی کردند، اوضاع قدس اشغالی و مسجد الاقصی متشنج شده است.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش برای آرام کردن فلسطینیان و اوضاع متشنج قدس اشغالی به دنبال یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، مدعی شد که قصد تغییر وضعیت این مسجد را ندارند.

بنیامین نتانیاهو طی اظهاراتی در جلسه روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد که قصد تغییر وضعیت مسجد الاقصی را ندارند و جماعت اخوان المسلمین، جنبش حماس و جنبش اسلامی در داخل اراضی اشغالی و تشکیلات خودگردان را به تحریک علیه این رژیم متهم کرد.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو ادعا کرد: این ما نیستیم که وضعیت موجود در (مسجد الاقصی) را تغییر می دهیم بلکه برخی طرف ها به طرز خطرناکی [فلسطینیان] را تحریک و ادعاهای بی اساس را ترویج می کنند از جمله اینکه اسرائیل سعی دارد مانع اقامه نماز مسلمانان در مسجد الاقصی شود و یا اینکه مساجد را تخریب نماید.

۱۳۹۴/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...