نسخه چاپی

توافق "هند و پاكستان" برای توقف درگیری‌های مرزی

فرماندهان مرزی هند و پاكستان طی مذاكراتی كه در منطقه جامو و كشمیر برگزار شد، برای پایان دادن به درگیری‌های مرزی به توافق رسیدند.

به گزارش نما به نقل از داون، فرماندهان نیروهای مرزی هند و پاکستان برای برقراری آتش بس در مرز مشترک به توافق رسیدند.

در گزارش داون آمده است، فرماندهان مرزی هند و پاکستان صبح امروز طی مذاکراتی که در منطقه جامو و کشمیر برگزار شد، برای پایان دادن به درگیری‌های مرزی به توافق رسیدند.

"اس ان اچاریه" سخنگوی وزارت دفاع هند در این زمینه گفت: مذاکره بین نیروهای مرزی 2 کشور در نقطه صفر مرزی کشمیر انجام شد و نمایندگان 2 طرف سعی کردند با درک متقابل برای برقراری آتش بس پایدار به توافق برسند.

وی افزود: در مذاکرات مرزی که یک ساعت به طول انجامید، "اچ اس ساروین" به نمایندگی از هند و فرمانده عثمان به نمایندگی از پاکستان شرکت کردند.

ظرف چند ماه گذشته، درگیری‌های مرزی بین هند و پاکستان افزایش پیدا کرده و نیروهای مرزی 2 طرف با سلاح سنگین روستاها را در خط کنترل کشمیر هدف قرار دادند که خساراتی نیز به منازل مسکونی وارد کرد.

با اینکه در دسامبر سال 2013، پاکستان و هند برای آتش‌بس و عمل به قرارداد سال 2003 توافق کرده بودند اما نیروهای مرزی دو کشور از آن زمان تاکنون بارها این قرارداد آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

۱۳۹۴/۶/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...