نسخه چاپی

عقب‌نشینی اردوغان مقابل بشار اسد

عکس خبري -عقب‌نشيني اردوغان مقابل بشار اسد

رئیس‎جمهور تركیه با اتخاذ مواضع ملایم‎تر درباره رئیس‎جمهور سوریه تاكید كرد كه بشار اسد هم ممكن است در مرحله انتقالی قدرت در این كشور شركت داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان رئیس‎جمهور ترکیه در موضعی متفاوت با موضع چهار سال گذشته آنکارا در قبال دمشق، اعلام کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه می‌تواند بخشی از مرحله انتقالی در چارچوب حل بحران سوریه باشد.

به گزارش المیادین، اردوغان در پاسخ به سوالی درباره حل بحران سوریه گفت: ممکن است این عملیات انتقالی بدون بشار اسد صورت بگیرد، همانطوری که رئیس جمهور سوریه می‌تواند در این دوره انتقالی شرکت داشته باشد.

منابع خبری ترکیه گزارش دادند که این اظهارنظر رئیس‌جمهور این کشور می‎تواند نشان دهند تغییر موضع آنکارا در قبال بشار اسد باشد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز روز شنبه گذشته با تغییر مواضع خود در قبال بشار اسد گفته که رئیس جمهور سوریه باید از قدرت کناره گیری کند اما نه ضرورتا بلافاصله بعد از دست یابی به راه حل برای پایان دادن به جنگ در سوریه.

همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز مواضع نرم‌تری در قبال سوریه و بشار اسد اتخاذ کرد و گفت: مذاکرات درباره اوضاع سوریه باید با شرکت بشار اسد، رئیس جمهور این کشور صورت گیرد.

۱۳۹۴/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...