نسخه چاپی

واكنش رئیس‌جمهوری اندونزی به حادثه منا

رئیس‌جمهوری اندونزی كه فقط دو نفر از اتباع كشورش در میان قربانیان حادثه روز عید قربان در صحرای منا بوده‌اند،در پیامی تصریح كرد: مدیریت مراسم حج باید بهبود یابد تا حوادث مشابه تكرار نشود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری اندونزی که در جزیره بورنئو بود، پس از رسیدن به پایتخت کشورش،فوری به حادثه دلخراش منا واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «آنتارانیوز»، رئیس‌جمهوری اندونزی که در حادثه دلخراش صحرای منا دو نفر از هموطنانش را از دست داده، در جاکارتا گفته که «حوادث منا سبب تاثر شدید من شد.»

وی که از چگونگی کشته شدن هموطنانش نیز آگاه شده بوده، مدیریت سعودی‌ها را هم به چالش کشیده و گفته: «مدیریت حج باید بهبود یابد تا حوادث مشابه تکرار نشود.»

روز پنجشنبه (دیروز) در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرده که شمار کشته‌شده‌ها از 1300 نفر گذشت و بیش از 2000 نفر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون 717 کشته اعلام کرده است.

به گفته سازمان حج و زیارت ایران جان باختن 131 نفر از حجاج ایرانی تائید شده است و بیش از 60 نفر هم زخمی شده‌اند که دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل می‌کند.

۱۳۹۴/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...