نسخه چاپی

تعیین 8 كمیته برای پیگیری فاجعه منا

پس از برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت هشت كمیته برای پیگیری حادثه دلخراش منا و تعداد جان‌باختگان، مفقودان و مجروحان این حادثه تشكیل شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به منظور آخرین رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در رابطه با رسیدگی به وضعیت مفقودان، مجروحان و جان‌باختگان حادثه منا روز یکشنبه با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی در مکه برگزار شد.

در این جلسه که رئیس سازمان حج وزیارت نیز شرکت داشت، مدیران و مسئولان حوزه‌های مختلف از اقدامات صورت گرفته درحوزه کاری خود برای پیگیری حادثه غم‌بار رمی جمرات گزارش دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در این جلسه با اشاره به ابعاد دو حادثه دلخراش مسجدالحرام و منا تاکید کرد: باید با حفظ صفا، صمیمیت و همدلی و کمک به یکدیگر، این مرحله دشوار و بحرانی را پشت سر بگذاریم و عملیات حج را به پایان ببریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته، لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت در موضوع رسیدگی به وضعیت مفقودان، آسیب‌دیدگان و جان‌باختگان حادثه منی را یادآور شد و توصیه کرد گروه‌های مختلف پیگیری بر تلاش خود برای روشن شدن وضعیت مفقودان بیفزایند و پیکر جان‌باختگان در نزدیک‌ترین زمان ممکن به همراه خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده به ایران منتقل شود.

سرپرست حجاج ایرانی با مهم خواندن اطلاع‌رسانی دقیق و غیر شتابزده و حفظ آرامش در کاروان‌های زائران خاطرنشان کرد، ضروری است پیش‌بینی‌های لازم برای زائران مدینه بعد و همچنین بازگشت کاروان‌ها به ایران صورت گیرد.

وی با عظیم و غم‌بار خواندن فاجعه منا، حاضران را به صبر و پایداری و یاری رساندن به یکدیگر فراخواند و گفت: روزهای سختی را پیش رو داریم که کار مضاعف را می‌طلبد.

در این جلسه هشت کمیته برای پیگیری حادثه دلخراش منا و تعداد جان‌باختگان، مفقودان و مجروحان این حادثه تشکیل شد.

در این جلسه سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز تاکید کرد: تلاش داریم تا پیکرهای جان‌باختگان حادثه منا و مسجدالحرام با شروع پروازهای بازگشت حجاج به ایران منتقل شوند.

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...