نسخه چاپی

دارایی‌های داعش در بانك‌های كشورهای عربی

یك روزنامه الجزایری گزارش داد كه گروه‌ تروریستی داعش دارایی‌های خود را در بانك‌های عربستان، مصر، الجزایر و تونس قرار داده است او از این مسئله برای جذب جوانان این كشورها به منظور انجام عملیات‌های تروریستی استفاده می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، گروه تروریستی داعش پول‌های خود را در بانک‌های برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان قرار می‌دهد.

روزنامه «الفجر» الجزایر گزارش داد، در گزارش سالانه نهایی اتحادیه بانک‌های عربی آمده است که باید محدودیت‌های نظارتی بیشتری بر روند سپرده‌گذاری در بانک‌های کشورهای عربی صورت گیرد تا گروه تروریستی داعش نتواند پول‌های خود را در این بانک‌ها قرار داد.

به گزارش این روزنامه، کارشناسان حاضر در کنفرانس اتحادیه بانک‌های عربی تأکید کردند که گروه تروریستی داعش هفته‌ای دو میلیون دلار به دست می‌آورد که گاهی این مبلغ در طول یک روز عاید این گروه تروریستی می‌شود.

به گفته این کارشناسان، عناصر تروریستی داعش بخشی از دارایی‌های خود را در بانک‌های عربستان، مصر، تونس و الجزایر قرار می‌دهند و بخشی از دارایی‌هایی خود را به کشورهایی منتقل کرده‌اند که در نزدیکی کشورهای محل فعالیت خود قرار دارند و از این مسئله نیز برای تأمین مالی عملیات‌های تروریستی خود بهره می‌برند.

«وسام فتوح» دبیر کل اتحادیه بانک‌های عربی در این زمینه گفت: «اتحادیه بیم آن دارد که دارایی‌های گروه تروریستی داعش که حدود دو میلیون دلار در هفته یا در بعضی موارد در یک روز می‌رسد وارد کشورهای عربی شود و از آن برای جذب جوانان به منظور انجام عملیات‌های تروریستی بهره گیرد».

به گفته وی، این در حالی است که قوانین بین‌المللی وجود ندارد که حرکت این دارایی‌ها از مرزها را تشخیص دهد و کشف این دارایی‌ها بسیار دشوار است؛ زیرا این دارایی‌ها با نام‌هایی سپرده‌گذاری می‌شود که مشخص نیست به چه گروهی منتسب هستند.

دبیر کل اتحادیه بانک‌های عربی همچنین افزود، خطری که وجود دارد افزایش میزان بیکاری در میان کشورهای عربی است؛ به گونه‌ای که این میزان به 15 درصد رسیده است.

فتوح در پایان تأکید کرد: «جوانان کشورهای عربی نخستین هدف گروه تروریستی داعش هستند؛ زیرا این گروه تروریستی در تلاش است که آنها را برای انجام عملیات‌های تروریستی به خود جذب کند و از افزایش میزان بیکاری نهایت استفاده را ببرد. این در حالی است که 50 میلیون بی‌سواد در جهان عرب وجود دارد که سن هفت میلیون نفر از آنها بین 14 تا 25 سال است و هشت میلیون کودک نیز به مدرسه نرفته‌اند. در واقع این افراد هدف این گروه تروریستی هستند».

۱۳۹۴/۷/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...