نسخه چاپی

آغاز بررسی میدانی مجلس در پرونده شكایت از سفارتخانه‌ها

رئیس كمیسیون اصل نود گفت: عدم پاسخ‌های قانع‌كننده در مورد پرونده شكایت از سفارتخانه‌ها، مجلس را وارد به تحقیقات میدانی كرد.

به گزارش نما، "محمدعلی پورمختار" رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به پرونده شکایات واصله از تخلفات و مشکلات برخی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور اظهار کرد: صحبت‎‌های اجمالی و کلی با قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در مورد پرونده شکایت از سفارتخانه‌ها تاکنون انجام شده است.

نماینده کبودرآهنگ، بهار و لالجین تصریح کرد: وزارت امور خارجه نسبت به بررسی پرونده شکایت از سفارتخانه‌های خارج از کشور بی‌علاقه نبوده و خواهان کمک برای تعیین تکلیف این پرونده‌هاست اما تاکنون کمیسیون اصل نود جزئیات تخلفات و شکایت‌ها را به این وزارتخانه منتقل نکرده است.

وی با اشاره به چرایی عدم انتقال جزئیات پرونده شکایت از سفارتخانه‌ها به وزارت امور خارجه تاکید کرد: پیش از این دو پرونده شکایت از سفارتخانه‌ای در خارج از کشور را به وزارت امور خارجه ارائه کرده بودیم که متاسفانه بعد از انتقال شکایت از وزارتخانه به آن سفارت، پاسخ‌ها تنها در حد رفع تکلیف و قانع‌کننده نبود.

پورمختار بیان داشت: طبق مصوبه هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود در مورد این پرونده، مجلس باید از طریق تحقیقات میدانی و اعزام نمایندگانی برای تحقیق و تفحص موضوع پرونده‌های شکایت از سفارتخانه‌های ایران را در خارج از کشور پیگیری کند و مطمئنا این مسئله به سرعت پیگیری خواهد شد.

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...