نسخه چاپی

طرح مجلس برای واردات آب از تاجیكستان

رئیس كمیسیون انرژی مجلس با بیان اینكه مجلس به طور جدی مسئله آب در كشور را دنبال می‌كند، گفت: ۳ گزینه انتقال آب در كشور مطرح است كه یكی از این گزینه‌ها بحث انتقال آب از خارج از كشور (تاجیكستان) به ایران است.

به گزارش نما، علی مروی در حاشیه نمایشگاه آب و نشست نقش مصوبات مجلس در صنعت آب و فاضلاب با بیان اینکه کمیسیون انرژی و مجلس شورای اسلامی در ارتباط با آب اهتمام کاملی دارند، گفت: مسئله آب در کشور بسیار جدی است. به همین منظور، نمایندگان مجلس به طور جدی به دنبال این هستند که مسئله آب در کشور حل شود. به گزارش فارس وی افزود: کمیسیون انرژی و مجلس شورای اسلامی مصمم‌اند که از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران در بخش آب حمایت کنند چرا که برای هر دو گروه احترام ویژه‌ای قائلند.
مروی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نگرانی را که این روزها در برخی محافل در خصوص ورود شرکت‌های خارجی بعد از برداشته شدن تحریم‌ها مطرح شده است به خوبی درک می‌کنند و تأکید می‌کند که بعد از تحریم، اولویت سرمایه‌گذاری در صنعت آب و فاضلاب و برق شرکت‌های داخلی هستند، پس انتظار ما این است که شرکت‌های داخلی خود را تقویت کنند.
وی با اشاره به اینکه برای تأمین آب به دنبال چندین راه هستیم، گفت: یکی از گزینه‌هایی که بسیار حائز اهمیت است انتقال آب از خارج از کشور است، زیرا زمانی که بنده معاون وزیر نفت بودم، انتقال آب از تاجیکستان به کشور را به طور جد پیگیری کردم تا ایران به این کشور گاز صادر کند و از این کشور واردات آب انجام دهد.
رئیس کمیسیون انرژی با تأکید بر اینکه در این خصوص باید متخصصان نظر بدهند که کدام راه خوب است، گفت: طرح انتقال آب و واردات آب به کشور به وزارت دفاع و حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ارائه شده است.
مروی افزود: انتقال آب از تاجیکستان، دریای عمان و دریای خزر از گزینه‌های مطرح شده برای تأمین آب است، به طوری که انتقال آب از دریای عمان به 21 استان کشور نیز یکی از این گزینه‌های مطرح شده است.

۱۳۹۴/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...