نسخه چاپی

میزان مصرف گاز CNG در كشور

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG با اشاره به مصرف 20 میلیون متر مكعبی روزانه گاز CNG گفت: تا 10 سال آینده 14 میلیون خودروی گازسوز در كشور وجود خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، اردشیر دادرس رئیس انجمن جایگاه‌داران CNG در مراسم تولید انبوه مخازن CNG با استفاده از ورق‌های داخلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 میلیون و 800 هزار خودروی دوگانه‌سوز در کشور وجود دارد،‌گفت: این میزان خودرو روزانه 20 میلیون متر مکعب CNG مصرف می‌کند.

وی با اشاره به صرفه‌جویی 3 و نیم میلیارد دلاری مصرف بنزین در ازای مصرف CNG گفت: گاز محور توسعه انرژی است به طوری که 95 درصد از تاکسی‌های دوگانه‌سوز بیش از 70 درصد از حمل و نقل عمومی در کشور از گاز CNG استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 6 هزار و 500 میلیون تومانی در صنعت CNG گفت: 28 میلیارد دلار از این سرمایه تاکنون برای وزارت نفت بازگشته است.

وی با تاکید بر چرخه صنعت CNG گفت: تولید مخزن، کیت، کمپرسور، جایگاه این حلقه را تشکیل می‌دهند که خوشبختانه امروز در این حلقه به خودکفایی رسیدیم.

دادرس با اشاره به اینکه ظرف 10 سال آینده باید بین 30 تا 40 میلیون خودرو در کشور باشد تصریح کرد: 4 و نیم میلیون مخزن گاز انرژی باید برای استفاده از این میزان خودرو تولید و در اختیار شرکت‌های خودروساز قرار گیرد که بر این اساس تا 10 سال دیگر حدود 14 میلیون خودروی گازسوز در کشور موجود است.

وی در پایان اظهار کرد: خوشبختانه مخازن تولید داخل ایران از نظر استاندارد، تنوع و سبک بودن حرف اول را می‌زند که امیدواریم به زودی شاهد صادرات این مخازن در کشور باشیم.

۱۳۹۴/۷/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...