نسخه چاپی

فرمانده انتظامی استان اصفهان اعلام كرد:

حضور دو برابری پلیس در محرم

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت آغاز و پایان فعالیت‌ هیئات مذهبی مشخص شده و به لحاظ تامین امنیت و كنترل ترافیك، نیروهای انتظامی استان با حضور دو برابری نسبت به سال گذشته فعالیت می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته ناجا در استان اصفهان برگزار شد ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه منا با اشاره به کاهش انواع جرایم استان در شهریور ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: بر اساس آمار به دست آمده جرایم خشن استان و سرقت‌های خرد با کاهش بیش از ۴ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به کشف ۶۶ درصدی کشف قاچاق و سرقت‌های خشن در استان اصفهان در شهریورماه افزود: همچنین در این ماه سرعت عملیات پلیس در مبارزه با مواد مخدر با افزایش خوبی روبرو بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به کشف ۲۰ تن انواع مواد مخدر در ۶ ماه سال جاری ابراز داشت: در عملیات پلیسی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان ۸۲ باند قاچاق مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند که با افزایش ۳۰ درصدی در این مورد مواجه بوده‌ایم.

وی از دستگیری ۳ باند حرفه‌ای سرقت از منازل کشور در استان اصفهان خبر داد و افزود: با دستگیری اعضای این باند بسیاری از اموال مسروقه به خانواده‌های مالباخته برگردانده شد.

سردار آقاخانی همچنین با اشاره به کشف برخی از اموال سرقت شده از اصناف استان و دستگیری سارقان خبر داد و بیان داشت: باید یادآور شوم که اصناف بیش از وضعیت موجود به مسایل امنیتی اهمیت دهند و علاوه بر استفاده از شیشه‌های سکوریت از دزدگیر و درب‌های کرکره‌ای نیز استفاده می‌کنند.

وی از وضعیت نامناسب راهنمایی و رانندگی در استان اصفهان در شهریور ماه سخن به میان آورد و گفت: افزایش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی مصداق این مدعاست و در این راستا باید توجه داشت که توجه نداشتن رانندگان به جلو عامل ۳۶ درصد از تصادفات اعلام شده است.

۶۶ درصد تصادفات جاده‌ای خودروی سواری است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از تصادفات جاده‌ای استان مربوط به خودروهای سواری بوده است، ادامه داد: البته باید یادآور شوم که تعداد تلفات تصادفات استان اصفهان در شهریور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی تصادفات در درون شهرها ابراز داشت: باید توجه دشاته باشیم که در مجموع حوادث جاده‌ای و شهری پنج درصد نسبت به گذشته افزایش داشته که نشان از عقب ماندگی ۱۵ درصدی پلیس از برنامه‌های کاهش تصادفات است.

سردار آقاخانی با اشاره به برخورد با خودروهای دودزا در فصل سرما نیز گفت: با توجه به تجمیع آلاینده‌ها در این فصل و ایجاد پدیده اینورژن هیچ‌گونه اغماضی در برابر خودروهای متخلف نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر کاهش ۲۰ درصدی تخلفات راهنمایی و رانندگی موتورسواران با توجه به اجرای طرح ویژه در اصفهان گفت: این اقدام با کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر موتورسواران روبرو بوده است.

برخورد با اتوبوس‌های متخلف درون شهری

فرمانده انتظامی استان اصفهان برخورد با اتوبوس‌های شهری متخلف را از دیگر برنامه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی استان در ۶ ماه دوم سال جاری عنوان کرد و گفت: با نصب دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر که توسط شهرداری انجام شده است اقدامات کنترلی تخلفات رانندگان اتوبوس با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی هم‌چنین از کنترل خودروهای برون شهری و باربری و برخورد شدید با تخلفات آن‌ها خبر داد و گفت: کنترل باک اضافی سوخت و هم‌چنین برخورد با مدیران فنی پایانه‌های مسافربری در صورت بروز مشکل در اتوبوس‌های بین شهری به طور جدی پیگیری می‌شود.

افزایش دو برابری حضور پلیس در هیئات مذهبی محرم

سردار آقاخانی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و کنترل امنیتی و ترافیکی هیئت‌های مذهبی بیان داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساعت آغاز و پایان فعالیت‌های هیئات مذهبی مشخص شده است و به لحاظ تامین امنیت و کنترل ترافیک نیز نیروهای انتظامی استان با حضور دو برابری نسبت به سال گذشته فعالیت خواهد داشت.

وی در ادامه از افزایش ۱۰ درصدی برخورد پلیس با اراذل و اوباش خبر داد و افزود: اراذل و اوباش خطرناک استان اصفهان شناسایی و توسط کارگاهان پلیس آگاهی مورد تعقیب و پیگیری حتی در خارج از استان هستند.

برخورد با قهوه‌خانه‌های محدوده ۵۰۰ متری مدارس

سردار آقاخانی با اشاره به برخورد شدید با قهوه‌خانه‌ها در شعاع ۵۰۰ متری مدارس نیز گفت: پلیس در سال تحصیلی جاری واحدهایی را در نظر گرفته که افرادی که برای دختران دبیرستانی مزاحمت ایجاد می‌کنند را کنترل و وضعیت مراکز آموزشی را از نظر مواد مخدر بررسی کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا باید یادآور شوم که سالم‌ترین مراکز آموزشی از نظر پاکی نسبت به مواد مخدر در استان اصفهان وجود دارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص برنامه‌های هفته ناجا در استان اصفهان نیز گفت: این هفته با شعار «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش» نامگذاری شده است و برنامه‌ها و اهداف ناجا نیز براساس این شعار تدوین شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه صبحگاه مشترک و مانور بزرگ اقتدار ۱۱۰ هزار نفری دفاع شخصی، اقتدار و حرکات رزمی و ورزشی در روز اول این هفته گفت: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با رئیس حوزه علمیه، دیدار با امام جمعه، حضور در برنامه زنده تلویزیونی، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و راهوران محله، برگزاری همایش نگهبانان محله، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی و همایش پلیس و اصناف از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است که از ۸ تا ۱۷ مهر ماه اجرایی می‌شود.

۱۳۹۴/۷/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...