نسخه چاپی

وزیر سابق امور مذهبی "پاكستان":

دولت "پاكستان" آمار دروغ می‌دهد

وزیر سابق امور مذهبی "پاكستان" گفت: طبق اعلام منابع معتبر تعداد قربانیان پاكستانی فاجعه منا تقریبا 300 نفر است اما دولت و رسانه‌ها با اعلام این خبر كه تعداد جان باختگان 40 نفر است به مردم دروغ گفتند.

به گزارش نما به نقل از میزان؛ "حامد سعید کاظمی" وزیر سابق امور مذهبی پاکستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌ فارس اظهار داشت: دولت آمار واقعی جان باختگان فاجعه منا را ارائه دهد و تلاش نکند بر این مسئله سر پوش بگذارد.

وی افزود: در فاجعه منا تعداد زیادی از حجاج پاکستانی شهید و تعدادی نیز مفقود شدند که طبق منابع معتبر تعداد قربانیان پاکستانی این حادثه تقریبا 300 نفر است اما دولت و رسانه‌ها با اعلام این خبر که تعداد جان باختگان 40 نفر است، به مردم دروغ گفتند.

کاظمی تأکید کرد: این اشتباه است که به خاطر حفظ روابط خود با عربستان تعداد واقعی شهدای حادثه منا را پنهان کنیم زیرا چنین اقدامی مترادف خیانت به آسیب دیدگان این حادثه است.

وی افزود: این موضوع پذیرفتنی نیست که دولت از آمار واقعی قربانیان فاجعه منا بی‌خبر است زیرا در دنیای امروز می‌توان از طریق رایانه و با زدن چند کلید این آمار را به دست آورد.

به گفته حامد سعید کاظمی، علت این حادثه دردناک هر چه که باشد، دولت عربستان در مدیریت مناسک حج ناتوان است.

کاظمی خاطرنشان کرد: حادثه اجتناب ناپذیر است اما پیش‌بینی‌های لازم و مدیریت درست می‌تواند آمار آسیب دیدگان را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد که متأسفانه دولت عربستان در این زمینه غفلت کرده‌اند.

وزیر امور مذهبی سابق پاکستان گفت: برای عربستان جنگ در سوریه، عراق و یمن اهمیت بیشتری دارد و مدیریت برنامه حج چندان مهم نیست و همین موضوع جان زائران خانه خدا را به خطر انداخته است.

برخی منابع خبری تاکید دارند تعداد واقعی کشته شدگان پاکستان بسیار بالا بوده و دولت بنابر ملاحظات سیاسی که با دولت عربستان دارد و همچنین به منظور جلوگیری از تهییج افکار عمومی علیه آل سعود، از اعلام تعداد بالای کشته شده ها، ممانعت می‌کند.

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...