نسخه چاپی

مجلس با ملاحظاتی اجازه اجرای برجام را به دولت می‌دهد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مجلس در مراحل آخر بررسی برجام است و مبتنی بر ملاحظاتی به دولت اجازه می دهد آن را اجرا كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت که عصر امروز در مسجد ولی عصر(عج) تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص ماجرای حادثه منا و شائبه عمدی بودن آن گفت: به نظر نمی آید حادثه منا عمدی باشد ولی ناکارآمدی در هنگام برپایی این مراسم به قدری بود که که شائبه عمدی بودن پیش می‌آید.

وی افزود: عربستان توان خود را معطوف به جنگ با یمن کرده و برای همین توان اداره حج را نداشت. از طرف دیگر بیشترین حساسیت آنها معطوف به شعار ندادن حجاج علیه آمریکا و اسراییل بود و برای همین از امنیت مراسم غافل شدند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه عربستان بعد از داعش بیشترین ضربه را به اسلام زده، تصریح کرد: ما به هیچ وجه از حقوق مردم خود کوتاه نمی آییم و مقصرین این حادثه باید شناسایی شوند.

وی همچنین از جلسه امروز عصر دولت و شورای عالی امنیت ملی به ریاست روحانی درخصوص حادثه منا خبر داد و گفت این جلسه ساعت 17 برگزار می‌شود.

شمخانی در پاسخ به سوالی درباره اجرای برجام توسط دولت نیز خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در مراحل آخر بررسی برجام است و مبتنی بر ملاحظاتی به دولت اجازه می دهد آن را اجرا کند.

وی درپاسخ به سوال دیگری درباره به حج رفتن غضنفر رکن ابادی سفر سابق ایران در بیروت گفت: حج یک تکلیف الهی است و کسی نمی تواند از انجام آن توسط افراد ممانعت کند.

گفتنی است، رکن آبادی در ماجرای حادثه منا جزو مفقودین است و این مفقودیت موجب بروز برخی شایعه ها و اخبار ضد و نقیض درباره سرنوشت وی شده است.

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...