نسخه چاپی

لو رفتن انبار مهمات یك فتنه‌گر

عکس خبري -لو رفتن انبار مهمات يک فتنه‌گر

منابع لبنانی از كشف مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره در انبار وابسته به شیخ احمد الاسیر در شهر صیدا خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ اداره کل نیروهای امنیت داخلی لبنان اعلام کرد در چارچوب پیگیری و رصد کردن شبکه‌های تروریستی، یک یگان از نیروهای امنیت داخلی توانستند مکان انبار سلاح‌ و مواد منفجره یکی از گروه‌های الاسیر(شیخ فتنه گر) را مشخص کرده و در تاریخ 29 سپتامبر در یک عملیات ضربتی در محله البستان الکبیر صیدا، آن را ضبط کنند.

در این بیانیه آمده است مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات، گلوله‌های آرپی چی و خمپاره و ده‌ها بمب آماده عملیات تروریستی با تجهیزات انفجاری از راه دور هر یک به وزن پنج تا 10 کیلوگرم از این انبار به دست آمد.

بر اساس این بیانیه، در جریان این عملیات، فردی به نام "م.ح" متولد 1988 میلادی در لبنان دستگیر شد و بازجویی از وی زیر نظر یک قاضی ویژه ادامه دارد.

نیروهای امنیتی لبنان شنبه 24 مرداد( 15 آگوست)، احمد الاسیر را که به سبب دست داشتن در درگیری های خونین ضد ارتش در دوسال پیش در جنوب لبنان تحت پیگرد بود، دستگیر کردند. وی در فرودگاه بیروت در حالی که قصد خروج از کشور با چهره ای مبدل و با گذرنامه فلسطینی جعلی را داشت، دستگیر شد.

این شیخ سلفی تکفیری در بازجویی‌ها اعتراف کرده بود که قطر و عربستان بزرگترین حامیان مالی او بوده‌اند.

بازجویی‌ها از الاسیر به بازداشت سه نفر تاکنون منجر شد که از جمله آنها حسام رفاعی و مصعب قدوره برادر معتصم قدوره است.

ارتش لبنان محمد النقوزی را نیز در شهر صیدا به خاطر ارتباط با گروه الاسیر و اعتراف به ملاقات با گروه‌های تروریستی و نقشه کشی برای حمله به مراکز ارتش بازداشت کرده بود.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...