نسخه چاپی

ادعای عربستان در مورد كشف یك قایق ایرانی حامل سلاح

وزیر خارجه عربستان با تكرار اتهامات پیشین این كشور علیه ایران در مسأله یمن مدعی شده كه قایقی در دریای عرب كشف شده كه از سوی ایران حامل سلاح برای جنبش انصار الله بوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس،وي در گفت‌وگو با شبکه خبري «العربيه»، ايران را به تلاش براي برهم زدن ثبات در يمن متهم کرد و مدعي شد که اين قايق روز شنبه گذشته در درياي عرب کشف شده است.

الجبير با تکرار اتهام زني‌هاي خود به ايران مدعي شد که ايران شريک حوثي‌ها [جنبش انصار الله] در انقلاب عليه دولت قانوني اين کشور است و تهران براي حوثي‌ها سلاح مي‌فرستد.

در همين راستا شبکه خبري «اسکاي نيوز»، ادعا کرد که اين قايق يک قايق ماهيگيري بوده که مجوز صيد و دريانوردي از دولت ايران داشته است.

اين شبکه مدعي است که نيروهاي ائتلاف کشورهاي عربي به سرکردگي عربستان براي تجاوز به يمن ۱۴ نفر از سرنشينان اين قايق را نيز که ايراني بوده‌اند بازداشت کرده‌اند.

خبرنگار اسکاي نيوز ادعا کرده که اين قايق حامل موشک‌هاي ضد تانک و مجموعه‌اي از تجهيزات نظامي بوده است.

«احمد عسيري» سخنگوي ائتلاف عربي و مشاور وزير دفاع عربستان که کشورش به يمن حمله کرده و صدها نفر را در اين جنگ به کام مرگ فرستاده؛ در گفت‌وگو با اسکاي نيوز ايران را به تلاش براي تهديد «ثبات» يمن متهم کرد و مدعي شد که ايران قوانين بين المللي را زير پا مي‌گذارد.

وي با اعلام اينکه اجازه نخواهيم داد ايران يا کشور ديگري به حوثي‌ها سلاح برسانند مدعي شده سلاح‌هاي کشف شده پيشرفته و با هدف تأثيرگذاري بر نبردهاي زميني در يمن به اين کشور فرستاده شده است.

مشاور وزير دفاع عربستان در گفت‌وگو با شبکه العربيه نيز ضمن تأکيد بر اينکه تجاوز عربستان به خاک يمن ادامه خواهد داشت مدعي شد سلاح‌هاي کشف شده از اين قايق نشان دهنده خواست اين کشور براي ادامه جنگ در يمن است.

اين تحرکات عربستان براي اتهام زني به ايران در يمن بعد از انتقادهاي مکرر تهران نسبت به فاجعه منا و عدم مديريت صحيح مراسم حج از سوي رياض ايجاد شده که به مرگ صدها نفر از حجاج خانه خدا منجر شد.

۱۳۹۴/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...