نسخه چاپی

آیت الله شبیری زنجانی:

خدمت به مردم از طواف بالاتر است

آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید با تاكید براینكه خدمت به مردم از طواف كعبه بالاتر است، گفت:رفع نیازهای مردم از عبادات درجه نخست اسلام محسوب می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید با تاکید براینکه خدمت به مردم از طواف کعبه بالاتر است، گفت:رفع نیازهای مردم از عبادات درجه نخست اسلام محسوب می شود.

وی چهارشنبه شب در دیدار اعضای هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهارداشت: ارائه خدمت در راستای رفع مشکلات و نیازهای مردم بسیار مهم است چرا که گاهی براثر برخی مشکلات، کانون خانواده از بین می رود.

وی همچنین به این موضوع تاکید کرد که در ارائه خدمات باید آبروی اشخاص و مومن رعایت شود.

آیت الله شبیری زنجانی، خدمت به مستضعفان را عبادت بزرگی در اسلام دانست و افزود: اساس تشکیل کمیته امداد امام خمینی که در راستای ارائه خدمت به مردم است، عبادت محسوب می شود.

وی ادامه داد: نقل شده است که مرحوم حاج شیخ عبدالله مازندرانی دست افراد را می بوسید و کمک می کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجبار در کمک به نیازمندان جلوه کند، گفت: کیفیت پرداخت خیلی مهم است؛ نباید بر کسانی که به نیازمندان کمک می کنند، احساس سنگینی بوجود آید.

این مرجع تقلید، دعا برای رفع مشکلات مردم را یک وظیفه دانست و از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به نیازمندان قدردانی کرد

**آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار اعضای هیات امنای کمیته امداد امام خمینی ، خواستار پیشگیری از گسترش معضلات امروز جامعه اسلامی از جمله اعتیاد و بیکاری شد.

وی درادامه گفت: تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی از ابتدای کار خود با عنایت و توجهات عموم جامعه همراه بوده و این همراهی و همیاری تا به امروز به واسطه خدمت رسانی صادقانه این نهاد انقلابی جاری بوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات و تلاش های خدمتگزاران مردم در کمیته امداد امام خمینی(ره) قابل توجه و شایسته تقدیر می باشد، افزود: آنچه مسلم است با توجه به اوضاع اقتصادی و بروز مشکلات اجتماعی در بدنه جامعه بسیاری از خانواده ها را با مشکلاتی مواجه کرده است که این رسالت و وظیفه این کمیته را چندان می کند و نیاز است همین تلاش ها و خدمت رسانی ها در گستره بیشتری رقم بخورد.

آیت الله صافی گلپایگانی ادامه داد: مطمئن باشید تلاش ها و عنایت شما در کمیته امداد و مسوولیت شما در قبال مستضعفین جامعه در ظل توجهات حضرت بقیه الله اعظم(عج) قرار دارد، بنابراین برای جلب رضایت بیشتر حضرت بیش از پیش تلاش کنید.

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز دردیدار با مراجع عظام گزارشی از فعالیت های نیمه نخست سال جاری ارائه داد.

۱۳۹۴/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...