نسخه چاپی

دو اسپانسر بزرگ فیفا خواستار استعفای بلاتر

دو اسپانسر بزرگ فیفا با انتشار بیانیه‌ای خواستار استعفای بلاتر از ریاست این نهاد بین‌المللی فوتبالی شدند این درحالی است كه مدیر برنامه های بلاتر تاكید كرد كه او قصد كناره‌گیری ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یورو اسپورت نوشت: فیفا روزهای بسیار سختی را پشت سرمی‌گذارد. سران این نهاد بین‌المللی به فساد و تبانی متهم شده‌اند و این باعث شده است تا بسیاری اعتماد خود را به بزرگترین نهاد فوتبالی از دست بدهند.

سپ بلاتر که در ماه می قبل برای پنجمین بار به عنوان رئیس فیفا انتخاب شد به فساد مالی متهم شده است و پلیس سوئیس تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. با این حال بلاتر اعلام کرده است که تا اثبات نشدن اتهامات او قصد کناره‌گیری از ریاست فیفا را ندارد.

رستوران‌های زنجیره ای مک‌دونالدز و شرکت کوکاکولا که دو اسپانسر رسمی فیفا هستند از بلاتر خواسته‌اند که هرچه سریع‌تر از ریاست فیفا کناره‌گیری کند، چرا که چهره این نهاد بین المللی لکه دار شده است.

مکدونالدز در بیانیه ای اعلام کرد: اتفاقاتی که در فیفا افتاده است ضرر زیادی به دنبال داشته و چهره فیفا را لکه دار کرده است و باعث شده تا مردم اعتماد خود را به این نهاد بین المللی از دست بدهند. ما پیشنهاد می‌دهیم که سپ بلاتر هرچه سریعتر از ریاست فیفا کناره گیری کند تا روند اصلاحات هر چه سریعتر شروع شود و اعتبار به فیفا برگردد.

شرکت کوکاکولا هم در بیانیه‌ای مشابه نوشت: شرکت کوکاکولا به عنوان یکی دیگر از اسپانسرهای فیفا از بلاتر می خواهد تا هر چه سریع‌تر از سمت خود استعفا دهد تا تغییراتی ریشه‌ای سریعتر شروع شود و اعتبار به فیفا برگردد. فیفا نیاز به تغییرات اساسی دارد. روز به روز از اعتبار فیفا کم می شود و اتهامات جدیدی را می شنویم. بلاتر باید کناره رود.

با این همه اما مدیر برنامه های بلاتر در بیانیه ای تاکید کرد که او قصد کناره گیری از ریاست فیفا را ندارد.

۱۳۹۴/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...