نسخه چاپی

اظهارات نماینده مردم پس از حضور در دادگاه بابك زنجانی

عضو كمیسیون انرژی مجلس با بیان اینكه كیفرخواست بابك زنجانی دقیق است، گفت: من به عنوان نماینده مردم در دادگاه زنجانی حضور یافتم و ارزیابی‌ام از روند رسیدگی مثبت است كه این جای تقدیر از قوه قضائیه را دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، نخستین جلسه دادگاه بابک زنجانی امروز شنبه به ریاست قاضل صلواتی برگزار شد.

محمدحسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه دادگاه این متهم نفتی شرکت کرد.

وی علت حضورش در این جلسه دادگاه را این گونه بیان کرد‌ «از من برای حضور در این جلسه دعوت به عمل نیامده بود اما به عنوان منتخب مردم و عضو پارلمان در جلسه حضور یافتم.»

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی می‌کنم در جلسات بعدی دادگاه نیز شرکت کنم، خاطرنشان کرد: من خبر مربوط به نشست دادگاه را در رسانه‌ها شنیدم و سپس در نشست امروز حضور یافتم.

دهدشتی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس، با اشاره به اینکه دو سال و نیم پیش پرونده بابک زنجانی در کمیسیون انرژی مجلس تشکیل و پیگیری شد، خاطرنشان کرد: کمیسیون پس از تشکیل پرونده پیگیر ابعاد مختلف ماجرا بود. ما قسم خورده‌ایم حافظ منافع کشور باشیم که از این رو مباحث را به صورت جدی پیگیری کردیم.

وی پرونده بابک زنجانی را سنگین‌ترین پرونده فساد اقتصادی در تاریخ کشور دانست و گفت: 9 هزار میلیارد تومان از منابع بیت‌المال در این پرونده مطرح است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان از طریق کمیسیون انرژی تلاش کردند تا در جریان رسیدگی به پرونده قرار گیرند، یادآور شد: در آن روزها قوه قضاییه با نمایندگان همکاری نکرد اما با توجه به اینکه ما وظیفه داشتیم همچنان موضوع را پیگیری کردیم.

«به دلیل طولانی شدن پیگیری پرونده شائبه‌هایی ایجاد شد لذا ما به عنوان نماینده‌های مردم از طرق مختلف تلاش کردیم تا موضوع را پیگیری کنیم.»

دهدشتی حضورش در نشست دادگاه بابک زنجانی را عاملی برای ایجاد اطمینان خاطر از روند پرونده عنوان کرد و گفت: کیفرخواست آقای زنجانی دقیق بود و این موضوع جای تشکر از قوه قضاییه دارد.

وی با بیان اینکه در انتظار فرجام پرونده بابک زنجانی هستیم، خاطرنشان کرد: در جلسه نخست کیفرخواست مطرح شد و هنوز پرونده در مراحل ابتدایی رسیدگی است. باید منتظر جلسات بعدی دادگاه نیز باشیم.

نماینده مردم آبادان اضافه کرد: کیفرخواست بابک زنجانی دارای نکاتی بود که از برخی از آنها اطلاع داشتم و از برخی دیگر نیز اطلاعی نداشتم اما در مجموع کیفرخواست مطلوب بود.

دهدشتی با بیان اینکه سعی می‌کنم با قاضی پرونده ملاقات داشته باشم، گفت: کمیسیون دیگر پیگیر پرونده نیست اما ما به عنوان نمایندگانی که از ابتدا در جریان پرونده بودیم مباحث را دنبال می‌کنیم.

۱۳۹۴/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...