نسخه چاپی

اعتراض نمایندگان به اختلال در سیستم رای‌گیری مجلس

برخی نمایندگان مجلس با حضور در جایگاه هیئت رئیسه مجلس اعلام كرده‌اند كه دستگاه آنها در طول رأی‌گیری برای دوفوریت طرح اقدام متقابل ایران در اجرای برجام خراب بوده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بررسی دوفوریت طرح اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت یک فوریت طرح مذکور را به تصویب رساندند.

پس از رای‌گیری برای دوفوریت این طرح نمایندگان مجلس با 159 رای موافق و 62 رای مخالف با آن مخالفت کردند و هیئت رئیسه نیز یک فوریت آن را به رای وکلای ملت گذاشت و در نهایت نیز تصویب شد.

پس از این رای‌گیری عده‌ای از نمایندگان مجلس با حضور در جایگاه هیئت رئیسه اعلام کردند که به دلیل اخلال در سیستم رای‌گیری، باید این رای‌گیری مجدد انجام شود.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به این نمایندگان گفت: ما در حال حاضر نمی‌توانیم دوباره رای‌گیری کنیم؛ اگر تشکیک کردید راهش در آئین‌نامه داخلی مجلس گفته شده است. اینکه ایجا جمع‌ شدید، معنا ندارد.

وی افزود: تصویب دوفوریت آن نیاز به 164 رای داشت اما 159 رای اخذ کرد لذا 5 رای کم داشت. آقایان گفتند برخی رای دادند اما رای‌شان خوانده نشده است. از طرف نظامات آئین‌نامه‌ای این مشکل راه‌حلی ندارد که اگر در رای‌گیری تشکیک شد، چه کار کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: چون همیشه با این دستگاه رای گرفتیم، من نمی‌توانم در آن تشکیک کنم.

۱۳۹۴/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...